Gazdaság

Startup cégek: stratégia digitalizációra

A kormány december végén elfogadta a digitális startup stratégiát. A cél, hogy Budapest és a vidéki egyetemi kutatóhelyek virágzó, innovatív startup vállalkozások központjává váljanak.

A digitális startup stratégia alapján, amely egyébként a 2020-ig tartó időszakot öleli fel, olyan szabályozási környezet jön létre, amely rugalmasan és nyitottan áll az új technológiák nyújtotta változásokhoz, felismerve, hogy a gyors reagálás versenyelőnyt jelent a globális gazdaságban – közölte tegnap a Miniszterelnöki Kabinetiroda. A konkrét intézkedésekkel olyan üzleti környezetet szeretnének garantálni, amely célzottan támogatja a digitális (de nem kizárólag IT) startup vállalkozások létrejöttét, piacra lépését és fejlődését.

A kormány a napokban fogadta el a digitális startup stratégiát. A cél, hogy Budapest és a vidéki egyetemi kutatóhelyek virágzó, innovatív, nagy növekedési potenciállal rendelkező startup vállalkozások központjává váljanak.

Az érintett társadalmi, közigazgatási, szakmai és piaci szereplők bevonásával kidolgozott stratégia az oktatás valamennyi szintjén ösztönzi a vállalkozói szellem erősítését, támogatja a digitális és nyelvi, illetve a kommunikációs és marketing kompetenciák fejlesztését valamennyi induló vállalkozás körében – írja a Miniszterelnöki Kabinetiroda közleményében. A stratégia révén a startup ökoszisztéma mellőzhetetlen intézményei, így egyebek mellett inkubátorházak, mentori hálózatok jönnek létre és erősödnek meg, valamint elérhetővé válnak finanszírozási források a különböző életszakaszban lévő startup vállalkozások számára.

A digitális gazdaság a bruttó hazai termék több mint húsz százalékát adja, és a foglalkoztatottak csaknem tizenöt százalékának teremt munkát Magyarországon.