Gazdaság
Remekül teljesít a haszongépjárművek magyarországi piaca
Elektromos autót gyárt a Jaguar is
Visszaállt a válság előtt szintre a hazai haszonjárműpiac – jelentette ki Kovács András. A Porsche Hungaria Volkswagen haszonjármű üzletágának vezetője közölte: a piacon a vevők visszatértek a finanszírozási konstrukciókhoz, azonban a hitelt szinte teljesen a lízing váltotta fel. A márkaigazgató szerint ez azért van, mert javult a vállalkozások helyzete, valamint vonzó az alacsony kamatszint. A kis-haszongépjárművek piaca jól pörgött az idén, az év első tíz hónapjában 27,5 százalékkal adtak el több ilyen típusú gépjárművet, mint a tavalyi év azonos időszakában. A nagyhaszonjárművek már nem teljesítettek ilyen jól, októberig a bázisidőszakhoz képest 5,8 százalékos visszaesés tapasztalható, az októberi adatok pedig kiugró, tizennégy százalékos csökkenést mutatnak. Kovács András szerint a megtorpanás amiatt van, hogy a növekedési hitelprogram kifutását már látják a kereskedők. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint idén várhatóan közel húszezer új kishaszonjárművet és ötezer-ötszáz nagyhaszonjárművet értékesítenek hazánkban.
Amíg itthon a lábadozás után helyreállt az iparág, Nyugaton már a következő lépésen gondolkodnak. A Daimler például tízmilliárd eurót fordít villanyautók fejlesztésére – erről beszélt Thomas Weber, a cég kutatási és fejlesztési igazgatója az MTI beszámolója szerint. Elárulta: a Daimler 2025-ig tíz villanyautó-modellt jelentetne meg, ebből három Smart márkájú lesz, és az erősebb elemek akár hétszáz kilométer távra elegendő energiát nyújtanak majd. A társaság ráadásul bejelentette, hogy a Volkswagennel szemben folytatja a dízelüzemű autók eladását az Egyesült Államokban. A Daimler mellett a Jaguar is be kíván lépni a villanyautók piacára. A legnagyobb brit autógyár azután közölte elhatározását, hogy a brit kormány 390 millió font, azaz nagyjából 142 milliárd forintnyi forrást hagyott jóvá a zöldtechnológia támogatására. Terveik szerint autóinak csaknem a fele villanymeghajtású lesz az évtized végére.
Amíg itthon a lábadozás után helyreállt az iparág, Nyugaton már a következő lépésen gondolkodnak. A Daimler például tízmilliárd eurót fordít villanyautók fejlesztésére – erről beszélt Thomas Weber, a cég kutatási és fejlesztési igazgatója az MTI beszámolója szerint. Elárulta: a Daimler 2025-ig tíz villanyautó-modellt jelentetne meg, ebből három Smart márkájú lesz, és az erősebb elemek akár hétszáz kilométer távra elegendő energiát nyújtanak majd. A társaság ráadásul bejelentette, hogy a Volkswagennel szemben folytatja a dízelüzemű autók eladását az Egyesült Államokban. A Daimler mellett a Jaguar is be kíván lépni a villanyautók piacára. A legnagyobb brit autógyár azután közölte elhatározását, hogy a brit kormány 390 millió font, azaz nagyjából 142 milliárd forintnyi forrást hagyott jóvá a zöldtechnológia támogatására. Terveik szerint autóinak csaknem a fele villanymeghajtású lesz az évtized végére.