Gazdaság

Optimistábbak a vállalatvezetők

A kicsik irányítóinak többsége bízik a jövőben – derül ki a CIB kutatásából

A kis- és közepes vállalkozások (kkv) növekedési stratégiájukat leginkább a már elért piaci pozícióikra építik, a stabil növekedési alapokat kereső vállalkozások aránya egy év alatt több mint tíz százalékponttal nőtt – derült ki a CIB Bank és a GfK piackutató közös, reprezentatív kutatásából.

A kutatás szerint a megkérdezett kkv-vezetők közül tízből nyolcan ma már aktívabbak lennének a finanszírozás, a beruházások és a technológiai fejlesztés terén tevékenységük indításánál – közölte a távirati iroda. A vezetők a terveikben 2015 második felében és 2016 elején elsősorban a belső piacokra összpontosítanak majd, az itt történő beruházások és a stratégiák finomhangolása kerül előtérbe.
Bacher János, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta: a kkv-k vezetőinek 58 százaléka úgy gondolja, hogy vállalkozása öt év múlva a mainál eredményesebb lesz.