Gazdaság

Okosodnak a magyar háztartások

Jelentősen nőtt a digitális tartalomfogyasztás

A magyar háztartások idén online edukációs tartalmakra ötven százalékkal többet költöttek mint egy éve ésegyharmaduk hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat - derül ki a Samsung Techonomic Index 2015 kutatásának legfrissebb eredményeiből.

A második alkalommal készült felmérés a Samsung eddigi legnagyobb európai fogyasztó kutatása, amelyet 18 országban, 18 ezer ember megkérdezésével végeztetett el azzal a céllal, hogy megismerje a fogyasztói szokásokat, vásárlási szándékokat az elektronikus eszközök és háztartási gépek piacán.

A felmérésből az is kiderül, hogy 42 százalékkal több honfitársunk fizetett online (streaming) televíziós tartalomért. Átlagosan havei 3300 forintot költenek havonta edukációs – a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig terjedő – tartalomra; többet, mint e-könyvekre, digitális magazinokra (2504 Ft), filmek letöltésére (2744 Ft) vagy zenék letöltésére (2534 Ft). Ezt a tendenciát erősíti, hogy a felnőtt magyar tanulók 22 százaléka tölt legalább egy órát a neten tanulással egy átlagos napon.

Ezzel összefügghet az a jelentős változás, hogy sokkal többet használjuk a táblagépünket is, átlagosan naponta több mint egy órát, ami több mint négyszeres emelkedés a 2014-es átlag 14 perchez képest.

A Samsung kutatása szerint 28 perccel nőtt a tévézéssel töltött idő naponta 2014-hez képest, így a magyarok közel három órát ) ülnek tévé előtt egy átlagos napon; ennél többet csak a számítógépünk, laptopunk előtt töltünk: valamivel többet, mint három óra. A válaszadók 48 százaléka rendszeresen tölt le az internetről TV-műsorokat (ez a szám tavaly még csak 40 százalék volt). Ennél többet csak a számítógépünk, laptopunk előtt töltünk: valamivel többet, mint három óra. A válaszadók 48 százaléka rendszeresen tölt le az internetről TV-műsorokat (ez a szám tavaly még csak 40 százalék.