Gazdaság

Népszerű a városlátogatás, a wellness és a vízpart

Turisztikai felmérés

Idén két-három hétre, autóval, belföldre és hotelben megszállva tervezi az utazását a magyarok többsége.

A tendencia nem változott, tavaly is az ilyen utazások voltak a legnépszerűbbek – derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital év eleji kutatásából. A távirati irodának küldött felmérés szerint a megkérdezettek 65 százaléka többször is szeretne idén útra kelni. A többség (66 százalék) olyan helyre akar menni, ahol még nem járt, de régóta a listáján van a hely. A többiek olyan helyre mennének, ahol már jártak, de visszavágynak. A városlátogatás, a wellness és a vízparti nyaralás továbbra is a három legnépszerűbb program, mindháromra hatvan százalék körüli arányban voksoltak a válaszadók. A kutatásban részt vevők 14 százalékának mindegy az úti cél. A válaszadók fele szomszédos országban pihenne. A válaszadók 68 százaléka maga szervez mindent.