Gazdaság
Nemzeti pálinkastratégia lesz
A cél a hazai szeszes ital elismertségének növelése
Hozzáfűzte: a pálinkastratégiát a tárca a köztestületté alakult Pálinka Nemzeti Tanáccsal közösen alakítja ki. A cél, hogy a magyar nedű nemzetközi ismertségét és exportlehetőségeit növeljék. A magyar pálinkakiválóságokat minden évben az országkóstolón választja ki egy szakértőkből álló bírálóbizottság. A helyettes államtitkár hangsúlyozta: a minőség folyamatosan javul. Az idén csaknem ötven kereskedelmi főzde nevezett 327 tétellel, ebből 172 tételt minősítettek pálinkakiválóságnak, míg tavaly százhét főzetet. A pálinkakiválóságok leírását kötetbe rendezve jelentetik meg. Szokolics Ákos, a Pálinka Céh egyesület elnöke elmondta: céljuk, hogy a céh hozzájáruljon a pálinkakultúra fejlesztéséhez, a versenyképesség erősítéséhez. Szerinte legalább százmilliárd forintra lenne szüksége az ágazatnak, hogy a nemzetközi mezőnyben is versenyképessé váljon a magyar pálinka.
A zsűri Magyarország idei legjobb pálinkájának címét az Árpád és Vadász Pálinkák - Kisrét Manufaktúra Kft. prémium piros vilmoskörte pálinkájának ítélte. A legeredményesebb pálinkafőzdének járó elismerést ugyanez a békéscsabai cég kapta hat champion termékével. Három champion címet söpört be a Nobilis Pálinkafőzde, amely a Vértes lábainál található faluban, Száron főzi ki a pálinkákat. Mindkét cég tagja a Pálinka Céh egyesületnek.