Gazdaság

Nagyobb forgalomra számítanak a webáruházak

Az online boltok már felkészültek az év végi vásárlási rohamra

Az idei utolsó negyedévben mintegy 18 százalékkal lehet nagyobb az online kiskereskedelmi forgalom, mint egy évvel korábban.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatás-sorozatának idei negyedik felmérése szerint idén minden eddiginél koncentráltabban kezdődött az ünnepi szezon az e-kereskedelemben, a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre.

A kereskedők éves online forgalmuk akár több mint egyharmadát is realizálják az év utolsó három hónapjában. Emiatt az online boltok több mint 65 százaléka már október vége előtt megkezdte a felkészülést az év utolsó 5-6 hete során várható vásárlási rohamra.

Erre az időszakra sok kereskedő plusz munkaerőt is bevon, ami átlagosan két embert jelent. A legnagyobb boltok az ünnepi szezon miatt megnövekedett rendelések kezelését gyakran 10 fő feletti bővítéssel tudják csak megoldani. A szezon fő nehézségeit a webáruházak számára a megnövekedett adminisztrációs feladatok jelentik. Az áruházak 53 százalékánál jelent nehézséget az ügyfélszolgálat leterheltsége és 46 százalékuknál a rendelésszám kezelése.