Gazdaság

Modellváltás fogta vissza a Suzuki tavalyi eredményét

A Vitara modellt jól fogadta a piac, idén megdőlhetnek az eladási rekordok

A márciussal záruló pénzügyi évben a Suzuki 1,54 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el az előző évi 1,57 milliárd euró után, miközben nyeresége 46,4 százalékkal 19,1 millió euróra esett. A japán autógyártó szerint a modellváltással járó kiadásokkal miatt esett a nyereség, de a Magyarországon gyártott új Vitara modell piaci sikere az idén akár értékesítési rekordot is hozhat a vállalatnak.

Tavaly a Magyar Suzukinak saját gyártmányú autók értékesítéséből 1,457 milliárd euró bevétele származott, ami 0,8 százalékkal maradt el az előző évitől. A vállalat tavaly 147 ezer járművet gyártott, ami 14 ezerrel marad el az egy évvel korábbitől. A magyarországi értékesítés viszont 16 százalékkal 4652-re nőtt 4007-ről. A Magyar Suzuki vezetői a modellváltásra való technikai felkészülésnek tulajdonították a 2014/2015-ös pénzügyi évben elért előző évinél alacsonyabb forgalmi adatokat, a nyereség csökkenését pedig a jelentős mértékben megemelkedett értékesítési költségekre vezették vissza.

Az értékesítési árbevételnek az eladási darabszámnál kisebb mértékű csökkenését pedig a magasabb kategóriás modellek növekvő részarányának tulajdonította Krisztián Róbert értékesítési igazgató. Oura Rjóicsi termelési igazgató a tájékoztatón elmondta, hogy idén tavasszal bemutatott Suzuki Vitara modell piaci sikerének köszönhetően a Magyar Suzuki idei eladásai az eredetileg tervezett 165 ezret "akár 10-15 ezerrel is felülmúlhatják". Idén az értékesítési árbevétel várhatóan meghaladja a tervezett 1,7 milliárd eurót- jelezte Gyurján Ildikó pénzügyi vezérigazgató-helyettes.

A Magyar Suzuki eddigi rekordja 2013/2014-es pénzügyi évben elért 1,567 milliárd eurós értékesítési árbevétel volt, ami 11,6 százalékkal haladta meg az előző évit. A Vitara saját szegmensében az értékesítési statisztikák élére került az április 647 eladott autóval, amivel 9,61 százalékos piaci részesedésre tett szert, és az eladások egyharmadát pedig már a Vitara adta. A modellből a gyártás megkezdése óta már több mint 28 500-at exportált a Suzuki, egyelőre az csak az európai piacokra. A gyártás beindításakor a Magyar Suzuki eredetileg 70 ezer Vitara előállítását tervezte az első évében.

A Suzuki a magyarországi kínálatot az idén egy új importmodellel, a Celerio városi kisautóval tervezi bővíteni. A Magyarországon gyártott S-CROSS modell eladásai Japánban bizonyítják, hogy az esztergomi autók minősége megfelel a világszínvonalnak, "a minőségbiztosítás azonban egy soha véget nem érő folyamat" – hangsúlyozta Takeucsi Naojuki vezérigazgató. A Magyar Suzuki jelenleg mintegy 350 európai beszállítóval dolgozik, ebből 77 magyar.