Gazdaság

Megújult a Tourinform-hálózat

Az utazók számára az is fontos, hogy könnyen tudjanak parkolni

A Magyar Turizmus Zrt. Tourinform-hálózata az országimázs építésének pótolhatatlan szereplője azáltal, hogy biztonságérzetet nyújt évente mintegy 2,5 millió belföldi és külföldi utazónak.

A turizmus számára az is fontos, hogy a megközelíthetőségre, a parkolásra hasznos megoldások szülessenek. Magyarországon már több mint harminc éve nyújt hiteles információkat az idelátogató turistáknak a Tourinform szolgálat – áll az MT Zrt. közleményében. Idén augusztus óta a szakmai irányítás mellett a nemzeti marketingtevékenység is a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz (NGM) tartozik, így megnyílt az út a turisztikai ágazat egységes, hatékonyabb koordinálása felé – mondta Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója.

Ruszinkó Ádám, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára az okos parkolás, a városi mobilitás lehetőségeit bemutató konferenciát megelőző sajtótájékoztatón kiemelte: 2010 és 2013 között a turizmus több mint öt százalékkal a nemzetgazdasági átlag felett teljesített. A stratégiai célok között kiemelt helyet foglal el a hazai és nemzetközi lehetőségek teljes körű kihasználása, az elérhető legmagasabb minőségre törekvés. Az intézményrendszer átalakítása ebben segíti a turisztikai szakmát – mondta. A turizmus számára fontos, hogy a megközelíthetőségre, a parkolásra hasznos megoldások szülessenek – hangsúlyozta Ruszinkó. Elmondta, Budapestet a helyi 600–620 ezer gépkocsiállományon túl az ingázó forgalom mintegy 250–300 ezer gépkocsi közlekedésével terheli, turisztikai főszezonban pedig további háromszázezer járművel lehet számolni.