Gazdaság

Megerősítik a pénzügyi tudatosságot

Áruházláncokkal kötött egyezséget a jegybank

Már a húsvéti időszakban négy-öt millió fogyasztóhoz eljuthat a Magyar Nemzeti Bank és öt hazai áruházlánc pénzügyi tudatosságra ösztönző közös üzenete. Ez tegnap azon a tájékoztatón derült ki, ahol a felek együttműködési megállapodást írtak alá.

Szeniczey Gergő 20170401
Szeniczey Gergő: Az MNB négy kampányt indít az áruházláncokkal (Fotó: Varga Imre)

A pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében kötött együttműködési megállapodást az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt., a CBA és Príma Áruházlánc, a MediaMarkt, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a TESCO-Global Áruházak Zrt. tegnap. A jegybank így a civil szervezetek és a felsőoktatási hallgatók mellett újabb partnerekkel erősíti a pénzügyi fogyasztóvédelmet. A megállapodás révén az ügyfelek pénzügyi tudatosságot fejlesztő információkat kapnak az üzletekben és az áruházak kommunikációs csatornáin keresztül – hangzott el a tájékoztatón. Az együttműködés célja a segítségnyújtás a felelős háztartási pénzügyi tervezés, a hitelfelvétel, valamint a tudatos hitelkártya-használat elsajátítása érdekében.

Szeniczey Gergő, az MNB fogyasztóvédelemért és piacfelügyeletért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: az együttműködés keretében a jegybank és az áruházláncok az év során plakátokkal, táblákkal hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosság jelentőségére az ország csaknem nyolcszáz kereskedelmi egységében. Emellett online oldalakon, közösségi médiafelületeken is népszerűsítik a pénzügyi, fogyasztóvédelmi üzeneteket.

Hozzátette: az idén négy közös kampánnyal is készülnek. Első ízben húsvétkor, majd a nyár elején, az utazási szezon kezdetekor, utána az őszi iskolakezdéskor, végül a karácsonyhoz kötődve hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosságra. A húsvéti kampány részeként mintegy négy-öt millió fogyasztóhoz juthat el közös üzenetük a pénzügyi tudatosságról. Szeniczey Gergő lapunk kérdésére elmondta: a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) által harminc országban végzett felmérés szerint a magyarok a huszonkettedik helyen találhatóak a pénzügyi tudatosság terén. Ez is szükségessé tette a mostani kezdeményezést is.