Gazdaság

Kisebb volt az érdeklődés a fekete péntek iránt

Ötmillióan online vásároltak ajándékot

A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly mintegy 234 milliárd forintot költhettek, amelynek 42 százalékát, körülbelül 98 milliárd forintot online, 58 százalékát, mintegy 136 milliárd forintot pedig hagyományos üzletekben költötték el – derült ki az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből.

Az internetkutató az MTI-hez eljuttatott felmérése szerint tavaly év végén az internetezők kilencven százaléka, azaz ötmillió ember vásárolt karácsonyi ajándékot, ebből online 3,7 millióan, míg üzletekben módon 4,9 mil­lióan. Míg 2016-ban 2,1 millióan használták a fekete péntek, vagyis a black friday nyújtotta kedvezményeket, addig tavaly csupán 1,7 millió magyar internetező vásárolt az akcióban részt vevő üzletekben és webáruházakban.