Gazdaság
Kevésbé érinti hazánkat a VW-botrány
Más márkákat választhatnak a vásárlók londoni elemzők szerint
Rávilágított: ha a külső piaci kereslet csökken, az kedvezőtlenül befolyásolja hazánk ipari kibocsátását és az exportot is. Az ország gazdasága egyre szerteágazóbb, ez pedig csökkenti a kitettséget, emellett az erősödő belföldi bizalom is segíti a növekedést.
A nemzetgazdasági miniszter emlékeztetett: a VW-botrány mellett a kínai gazdaság lassulása is aggodalomra adhat okot, ennek ellenére optimista a magyar gazdaság jövőjét illetően. Kiemelte: a kormány olyan költségvetést készít, és olyan szabályozó rendszert működtet, amely biztonságot és előreláthatóságot teremt a gazdaság szereplői számára. Várhatóan csak korlátozott hatással lesz a magyar és a többi közép-európai ország gazdaságára a VW-botrány – vélik londoni elemzők. A régióról tegnap megjelent negyedéves jelentésükben kiemelték: az autóipar adja a magyar ipari termelés 20-22 százalékát, az export tíz százalékát és a magyar hazai össztermék (GDP) négy százalékát. A JP Morgan elemzői szerint a magyar gazdaság növekedését az autóeladások visszaesése lassítaná, de a botrány elsődleges következménye nem az új autók eladásának általános visszaesése lesz, hanem inkább az, hogy a kereslet valószínűleg átirányul más márkákra, illetve a Volkswagen dízelmotoros járműveiről a benzinmotoros autókra.
A nemzetgazdasági miniszter emlékeztetett: a VW-botrány mellett a kínai gazdaság lassulása is aggodalomra adhat okot, ennek ellenére optimista a magyar gazdaság jövőjét illetően. Kiemelte: a kormány olyan költségvetést készít, és olyan szabályozó rendszert működtet, amely biztonságot és előreláthatóságot teremt a gazdaság szereplői számára. Várhatóan csak korlátozott hatással lesz a magyar és a többi közép-európai ország gazdaságára a VW-botrány – vélik londoni elemzők. A régióról tegnap megjelent negyedéves jelentésükben kiemelték: az autóipar adja a magyar ipari termelés 20-22 százalékát, az export tíz százalékát és a magyar hazai össztermék (GDP) négy százalékát. A JP Morgan elemzői szerint a magyar gazdaság növekedését az autóeladások visszaesése lassítaná, de a botrány elsődleges következménye nem az új autók eladásának általános visszaesése lesz, hanem inkább az, hogy a kereslet valószínűleg átirányul más márkákra, illetve a Volkswagen dízelmotoros járműveiről a benzinmotoros autókra.