Gazdaság

Kampány népszerűsíti a hazai élelmiszereket

Meghirdették a Kamrapolc programot, amely belföldön és külföldön is reklámozza a hungarikumokat

A magyar élelmiszereket népszerűsíti itthon és külföldön a Magyar Turizmus (MT) Zrt. új Kamrapolc programja. A kezdeményezéshez őstermelők, kistermelők, kisvállalkozások csatlakozhatnak.

A Kamrapolc–projekt célja, hogy a jó minőségű magyar kézműves- és élelmiszer-ipari termékek, hun­ga­ri­ku­mok elérhetővé váljanak a külföldi és belföldi turisták számára, és felkerüljenek a turisztikai szolgáltatók polcaira. A programba kistermelők, ős­termelők, kisvállalkozások jelentkezését várják, a Kamrapolc program számukra új piaci lehetőségeket nyithat. A jövő turisztikai promóciójában a gasztronómiának, a vendéglátásnak, a turisztikai attrakcióknak, az élelmiszer-ipari termékeknek egymást kiegészítve kell megjelenniük, ez szerepel az MT Zrt. jövő évi tervei­ben is – mondta Faragó Péter, az MT Zrt., vezérigazgatója. Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Miniszté­rium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára ismertette, a helyi termékek előállítását, reklámozását segítő programmal arra szeretnék ösztönözni a vendéglátásban dolgozókat, hogy helyi specialitásokkal szolgálják ki a településre érkező vendégeket. A Kamrapolc program a helyi értékek összegyűjtését, leltározását, megmentését szolgálja a hungarikumprogramhoz hasonlóan. A Kamrapolc program az Erzsébet téren lévő Magyar Ízek Vásárán mutatkozik be.

Lipcsey György Imre, az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az értékesítési rendszer koordinálását az MT Zrt. végzi majd, az egyeztetéseket követően 2015 második felében tizenkét Kamrapolc-pont kezdheti meg működését országszerte – írta az MTI. A tervek szerint már meglévő turisztikai szolgáltatóhelyeken – szállodákban, Tourinform-irodákban, éttermekben, ajándékboltokban – támogatják a kamrapolcok létrehozását, a rendszerbe termelők is bekerülhetnek, a szolgáltatókat pedig a közös promócióval segítik. A kamrapolcok kétféle kínálattal jelennek majd meg: a vidékieken a tájegységre jellemző helyben termelt árukkal, míg a forgalmasabb turisztikai célpontokon a külföldön is ismert hungarikumokkal töltik meg azokat.