Gazdaság

Jó eredmények az európai főszezonban

Továbbra is lendületes fejlődést mutatott az európai turizmus az idei első három negyedévben, a kontinensen belüli és kívüli küldőpiacokról egyaránt nőtt a forgalom. Az Európai Turisztikai Bizottság megbízásából készült tanulmány az európai beutazások 3,5 százalékos növekedését prognosztizálja.

Elkészítette az European Tourism – Trends & Prospects című jelentést a Tourism Economics az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) megbízásából. Eszerint az idei első három negyedév statisztikái alapján az idén megszilárdul az európai turizmus növekedési tendenciája. Tartós gazdasági növekedés várható, ami a turisztikai kereslet további bővülését valószínűsíti Európában. A korábbi trendekkel ellentétben a nagy desztinációk, a hagyományos nyári utazások célpontjai a turizmus növekedésének a motorjai 2014-ben. A közép- és kelet-euró­pai úti célok pedig több nagy európai küldőpiac – például Olaszország – népszerű célpontjai, ami szerepet játszik az idei növekedésben. Az elemzés kiemeli a javuló légi kapacitásokat, különösen a low-cost járatokat, illetve hogy a közép- és kelet-európai úti célok más európai országokhoz képest olcsóbbak, ami szintén növeli vonzerejüket a továbbra is költségtudatos európai utazók körében.

Az orosz kereslet esetében a legtöbb – adatot szolgáltató – desztináció, köztük Németország, a vendégéjszakák számának csökkenéséről számol be. Az Európába irányuló orosz kiutazások számában 2014-ben éves szinten mérsékeltebb, háromszázalékos növekedés várható, ami a korábbi előrejelzésekhez képest 1,2 millióval kevesebb utazást jelent.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, az IATA adatai szerint a légi közlekedés iránti kereslet növekedése – a sztrájkok és az ebola negatív hatásainak ellenére – folytatódik 2014-ben is. Az Európán kívüli küldőpiacokról érkező vendégforgalom növekedésének egyik motorja továbbra is az amerikai vendégforgalom, az előrejelzések szerint az amerikai kiutazások és ezen belül a tengerentúli utazások az idén elérik vagy meghaladják a korábbi rekordot jelentő 2007. évi szintet.

Eduardo Santander, az ETC ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy „a jelentős növekedési potenciállal rendelkező küldőpiacok, mint például a BRIC-országok, továbbá a hagyományos, nagy piacok együttes megszólítása optimálisan szolgálhatja a tengerentúli forgalom erősítését”. Hozzátette továbbá, hogy „…a tematikus, egész éves marketingaktivitások, mint amire például Németország és Belgium mutat jó példát, szintén megtérülnek”.