Gazdaság

Így lehet panaszt benyújtani

Hatvan napja van az ügyfélnek a jogorvoslatra

Az a fogyasztó, aki úgy véli, hogy devizaalapú hitelszerződése miatt jogosult lenne elszámolásra, de nem kapott értesítőt, a banki közzététel után hatvan napon belül, akadályoztatása esetén az év végéig tehet panaszt - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Amikor egy pénzügyi intézmény valamennyi fogyasztójának postán tértivevényes levélben megküldte az elszámolást, ennek tényét az adott hitel- és lízing-szerződéstípusok megnevezésével tizenöt napon belül közzé kell tennie internetes honlapján, és ki is kell függesztenie összes bankfiókjában - ismertette a jegybank.

A felszámolás, végelszámolás alatt álló pénzügyi intézményeknél a Pénzügyi Stabilitási és Felszámoló Nonprofit Kft. (PSFN) által kijelölt felszámoló vagy végelszámoló biztos küldte ki az elszámolási értesítőt. Ha ezeknek az intézményeknek még üzemel az internetes honlapjuk, ott történik az írásos közzététel, annak hiányában a tájékoztatás a PSFN honlapján jelenik meg.

Ha a fogyasztó szerint a banknak a devizaalapú hitel- vagy lízingszerződése kapcsán el kellett volna számolnia, de nem kapott erről értesítést, a banki közzététel időpontjától számított hatvan napon belül kell panaszt benyújtania a bankjánál. A fogyasztó utólag igazolható akadályoztatása, például kórházi kezelés esetén az ok megszűnésétől számított harminc napon belül, de legkésőbb 2015. december 31-ig adható be a panasz. A határidő jogvesztő.