Gazdaság
Házkutatást tartottak a VW székhelyén
Győrben nincs létszámstop,tervek szerint folyik a munka
Londoni pénzügyi elemzők szerint Közép-Európa gazdaságai rövid távon érzékelhetően megszenvednék, ha visszaesne a VW termelés és forgalma a botrány miatt. Magyarország, Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Szlovénia és Románia a világ gépjárműtermelésének 4 százalékát adja; ami kétszeres növekedés 2002-höz képest. A Volkswagen-érdekeltségek adják ebben az országcsoportban a járműtermelés átlagosan 43 százalékát. Közvetve és közvetlenül 1,5 millió ember állása köthető az autóiparhoz.
A braunschweigi ügyészség munkatársai olyan dokumentumokat és adathordozókat kerestek, amelyek segítségével pontosan feltárható, hogy a VW miként csalt a károsanyag-kibocsátási értékekkel a botrányban érintett dízelüzemű járművek környezetvédelmi tesztjein.
Az ügyészség szeptember végén indított eljárást a társaság ellen csalás gyanújával.
A VW az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) által elindított ügyben elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket.
A Süddeutsche Zeitung című német lap csütörtökön arról írt, hogy a csaláshoz használt szoftver nemcsak az amerikai tesztek, hanem az Európai Unióban végzett, úgynevezett európai menetciklus (NEDC) szerinti vizsgálat manipulálására is alkalmas.
A terv szerint megy a termelés Győrben
Továbbra is a termelési terv szerint folyik a munka az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában – közölte a cég, de hozzátatték, hogy a VW-csoport körül kialakult helyzet jövőbeli hatásairól egyelőre nem tudnak nyilatkozni. Nem a Győrben készült alapmotorokkal kapcsolatos esetleges minőségi hiányosságokról, hanem az autókba beépített szoftverekkel szemben felmerült kifogásról van szó az ügyben. átéve, hogy a társaság mintegy 3 millió EA189 típusú motort gyártott 2008-tól napjainkig.
Az MTI érdeklődésére azt közölték: a cég nem vezetett be létszámstopot, folyamatosan szükség van jól képzett munkatársakra, ennek megfelelően tovább folytatódik a toborzás a betöltetlen álláshelyekre, mert arról sincsen tudomásuk, hogy más gyárakban visszafognák a termelést.
Az Audi Hungaria továbbra is a konszern központi motorszállítója, széles termékpalettával rendelkezik – négytől tízhengeres motorokig – egyaránt gyárt dízel és benzinmotorokat, a vállalatnál minden évben új motorprojekteket indítanak.
Nőttek az eladások szeptemberben