Gazdaság
Használhatatlan az elektronikus jegyek korábbi rendszere
Rossz műszaki alapokon dolgozták ki a terveket
A műszaki kiírás számos helyen hiányos volt, a szükséges építészeti munkák és a szoftveres feladatok kimaradtak a korábbi szerződésből. Nem lehetett tudni azt sem, hogy a beléptetőkapuk mekkora torlódást okoznának az utasforgalomban.
A fejlett adatátviteli rendszer működtetéséhez például nem elég a szerződésekben szereplő 3G-kapacitású adatkapcsolat, helyette 4G szükséges. A szakemberek megállapították azt is, hogy a BKK előző vezetősége súlyos szakmai hibát követett el, amikor nem használatra kész elektronikus jegyrendszer kiépítésére írt ki pályázatot, hanem eszközbeszerzésre.
Mára a fejlesztés lényeges elemeit érintő jogszabályok is megváltoztak, amit az eredeti konstrukció nem képes kezelni. A BKK megteszi az újratervezéshez szükséges lépéseket, amivel a jogszabályi feltételek teljesítéséről gondoskodik, illetve csökkenti az utasok adminisztrációs terheit is. A 3-as metrót érintő elemek azonban, a vonal felújítása miatt kikerülnek a jövő év végén záruló projektből, és annak második fázisában valósulnak meg. A módosítások miatt a program nem lesz drágább és a befejezés határideje sem módosul.
Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója a tegnapi közleményre reagálva kifejtette, hogy az elektronikus jegyrendszer előkészítésébe bevonták a Fővárosi Önkormányzatot és a BKK-t is. Szerinte „a most hibákra rádöbbenő BKK-igazgatóság számos, a főváros által delegált tagja és elnöke az előző ciklusban is a testületben dolgozott”.