Gazdaság
Gyanús, ha olcsó a márkás termék
Netes vásárlásnál is indokolt az óvatosság
Példaként említette, ha utcán 5 ezer forintért akarnak márkás parfümöt eladni, az nem biztos, hogy eredeti.
"A gyártó sok pénzt, energiát fektet abba, hogy a befuttatott márkáját jó áron tudja eladni" - mondta.
Hozzátette: internetes vásárlásnál is célszerű óvatosan eljárni, a vásárlók tájékozódjanak az értékesítőről, mert ha nem valódi cégről van szó, nem rendelkezik például székhellyel, eltűnhet, a nem létező cégnél pedig nem lehet érvényesíteni a fogyasztói jogokat.
A HENT titkára elmondta: a hamis termékek 77 százaléka Kínából származik, de már a távol-keleti országban is egyre jobban ügyelnek a szellemi tulajdon védelmére.
Az EU-ban az értékesítési bevétel 7,4 százaléka esik ki hamisítás miatt
Az értékesítésből származó bevétel 7,4 százaléka, 48 milliárd euró esik ki évente a hamisítás és a kalózkodás különböző formái miatt az Európai Unióban - közölte a HENT az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) éves jelentése alapján.
A közlemény szerint további 35 milliárd euró vész el a leginkább érintett területeken, a ruházati cikkek, a játékok, a sportcikkek, az ékszerek, a kézitáskák hamisítása miatt, valamint 14,3 milliárd euróra teszik a kieső kormányzati bevételeket.
Az EUIPO jelentése szerint Magyarországon évente 230 milliárd forint esik ki közvetlenül az említett ágazatokban folyó hamisítás miatt, ami az értékesítés 12 százalékát teszi ki, emellett ennek tudható be 11 ezer hazai munkahely kiesése is. Ezzel az átlagot meghaladva, az Európai Unió hetedik helyén áll Magyarország - mutat rá a HENT.
Az ünnepek közeledtével a játékok válnak az egyik legkeresettebb termékké, a játékhamisítással nagyjából 2,7 milliárd euró - 845 milliárd forint - éves bevételkiesést okoznak az EU-ban, ami a szektor forgalmának csaknem 12,3 százaléka. A játékhamisítási arány Magyarországon jóval az európai átlag felett van, 19 százalék - tájékoztatott a HENT.