Gazdaság
Ezermilliárd forint vasútfejlesztésre
Zöld jelzés az EU támogatásával megvalósuló közlekedési programoknak
Elkészült a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia, amelyet a kormány már el is fogadott – jelentette be tegnap a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az Urbania21 szakkiállításon. Becsey Zsolt hangsúlyozta: a stratégia a magyar közlekedési infrastruktúra fejlesztésen keresztül, a gazdasági folyamatokat hatékonyan kiszolgálva, javítja az ország versenyképességét. A stratégia támogatja a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklus magyar közlekedési projektjavaslatait, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programot is, ami brüsszeli jóváhagyásra vár.
A vasúti fejlesztések a következő, 2014–2020-as uniós fejlesztési időszakban is elsőbbséget élveznek, a modernizációra költött összeg megduplázódik, ezermilliárd forint lesz – idézte az MTI Szalóki Flóriánt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárát. A közlekedésfejlesztésre érkező uniós források a 2004-es csatlakozás óta folyamatosan nőttek, 2007 és 2013 között 2700 milliárd forintot fizettek ki a Közlekedés Operatív Programban. Az új, 2014-től induló Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program kerete a hétéves időszakban 1500 milliárd forint lesz, ebből ezermilliárd forintot, a források 75 százalékát vasúti fejlesztésre szánja a kormány – mondta a politikus. Ezt bizonyítja, hogy az Európai Bizottság a napokban három magyar közlekedésfejlesztési nagyprojektet fogadott el – ezt már a Nemzetgazdasági Minisztérium közölte a Magyar Hírlappal. A már megkezdődött kivitelezési munkák során 21 kilométeren megerősítik és két elkerülővel bővítik a 62-es utat, korszerűsítik Vác vasútállomást és a vágányhálózatot. Elkészül a GSM-R vasúti kommunikációs rendszer első üteme is. Az összes projekt több mint 67 milliárd forint uniós támogatással készül. A beruházások összértéke 87,2 milliárd forint.
A vasúti fejlesztések a következő, 2014–2020-as uniós fejlesztési időszakban is elsőbbséget élveznek, a modernizációra költött összeg megduplázódik, ezermilliárd forint lesz – idézte az MTI Szalóki Flóriánt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkárát. A közlekedésfejlesztésre érkező uniós források a 2004-es csatlakozás óta folyamatosan nőttek, 2007 és 2013 között 2700 milliárd forintot fizettek ki a Közlekedés Operatív Programban. Az új, 2014-től induló Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program kerete a hétéves időszakban 1500 milliárd forint lesz, ebből ezermilliárd forintot, a források 75 százalékát vasúti fejlesztésre szánja a kormány – mondta a politikus. Ezt bizonyítja, hogy az Európai Bizottság a napokban három magyar közlekedésfejlesztési nagyprojektet fogadott el – ezt már a Nemzetgazdasági Minisztérium közölte a Magyar Hírlappal. A már megkezdődött kivitelezési munkák során 21 kilométeren megerősítik és két elkerülővel bővítik a 62-es utat, korszerűsítik Vác vasútállomást és a vágányhálózatot. Elkészül a GSM-R vasúti kommunikációs rendszer első üteme is. Az összes projekt több mint 67 milliárd forint uniós támogatással készül. A beruházások összértéke 87,2 milliárd forint.