Gazdaság
Etikus kultúraváltásra van szükség a Volkswagennél
„A Volkswagennek egyenesnek, nyíltnak és igaznak, egyszóval tisztességesnek kell lennie” - fogalmazott a német autógyár új vezérigazgatója
Tartós üzleti sikert csak egészséges vállalati kultúrával lehet elérni - mondta. "A Volkswagennek egyenesnek, nyíltnak és igaznak, egyszóval tisztességesnek kell lennie" - fogalmazott. A vezetőség ennek érdekében lépteti életbe a működési hiányosságok belső feltárását szolgáló Together4Integrity programot - közölte.
A vezérigazgató a döntéshozatali folyamat felgyorsítása, a reakcióidő csökkentése, valamint a feladatkörök közötti átfedések felszámolása érdekében új strukturális alapokra helyezné a konszern működését. Herbert Diess a közgyűlésen elmondta, hogy a konszern működését különböző márkacsoportok köré szervezik át.
Az első márkacsoport a Volumen. Ezt a nagy tömegben gyártott márkák, a VW, a Skoda és a Seat, illetve ezek könnyű haszongépjármű modelljei alkotnák, valamint a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó érdekeltség, a Moia.
A második márkacsoport, a Prémium, az Audi, a Porsche Holding Salzburg, a Lamborghini és a Ducati bevonásával áll fel, a harmadik, a Szuper-prémium márkacsoportot pedig a Porsche, a Bentley és a Bugatti alkotja majd.
A negyedik csoport a nehéz haszongépjárműveké lesz. A Volkswagen Truck & Bus irányítását emellett a lehető legnagyobb mértékben le is kívánják választani a konszernről és belátható időn belül a részleg részvényét be kívánják vezetni a tőzsdére.
Az ötödik szervezeti csoport a beszerzés és alkatrészgyártás, a hatodik pedig a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Volkswagen Financial Services lesz.
Herbert Diess mindemellett elképzelhetőnek tartja a konszern fő profiljához szorosan nem tartozó és "kétes perspektívával rendelkező" tevékenységek, mint például a Ducati motorkerékpár-gyártó, vagy a Renk sebességváltó-gyártó kiszervezését.