Gazdaság
Erősíteni kell a termelői hálózatot
Újabb európai uniós pénzek jönnek, marketingre, kereskedelemre is juthat többletforrás – létrehozzák a hungarikumok házát
A Közös Agrárpolitika (KAP) reformja által meghatározott irányok figyelembevételével a magyar agrárpolitika is egyre nagyobb szerepet szán az alulról szerveződő, nyitott tagságú termelői szervezeteknek. Nagy István hangsúlyozta, nagyságrenddel több uniós forrás áll rendelkezésre, jóval több termék marketingjére lesz lehetőség. A magyar zöldség-gyümölcs termelés szempontjából jelentős eredménynek számít, hogy például a csemegekukorica is támogatható lesz. Ez óriási jelentőségű, mivel Magyarország Európa legnagyobb csemegekukorica-termelője, főként az unión kívüli harmadik országokban. Szintén az OMÉK-kal kapcsolatos, hogy az FM még ebben az évben újabb hungarikum pályázati forrásokat biztosít, és létrehozzák a Hungarikumok Házát Budapesten, amely a hazai és a nemzetközi közönség számára mutatja majd be a magyarság világnak adott értékeit – jelentette be a környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkár. V. Németh Zsolt példaként említette, hogy a vásáron számos nemzeti érték, hungarikum megtalálható. Megismertetni, megszerettetni és eladni a magyar élelmiszer-ipari termékeket külföldön és itthon – ez a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság és vele együtt huszonhat, az agrárágazatot képviselő állami és szakmai szervezet közös célja. Ennek első lépése a Közösségi agrármarketing kódex közös megalkotása és aláírása volt, amelyre tegnap került sor a vásáron.