Gazdaság
Erkölcsi kérdés a Balaton védelme
Hibrid hajtású hajót tesztel a Balatoni Hajózási Zrt.
Az együttműködés azért érdekes a BAHART számára, mert így környezettudatos szolgáltatást is nyújthatnak, és nagymértékű megtakarítást könyvelhetnek el a dízelolaj fogyasztásban - mondta el a Magyar Hírlap kérdésére Halmos Gábor, a BAHART vezérigazgatója. Hozzátette: egy ilyen léptékű beruházás általában tíz év leforgása alatt térül meg, de tekintettel arra, hogy a hibrid hajtásúak nagyjából feleannyi üzemanyagot fogyasztanak, mint a hagyományosak, a vezérigazgató nagyjából öt-hat éves megtérüléssel számol.
Emellett egy erkölcsi hozadéka is van a dolognak: a cég arculatának a környezettudatosság felé mozdítása több utast vonzhat. Már van elképzelés a társaságnál arra, hogy milyen viszonylatokon látnák szívesen a hibrideket, de további beszerzésekről a 2015-ös tesztüzemet követően döntenek. Halmos Gábor a pozitív forgatókönyvek beigazolódására számít.
Vannak olyan üzemmódok, amelyeket ezek a hajók teljes mértékben elektromos áram felhasználásával látnak el. Ha például sétahajóként, nagyjából tíz kilométer per órás sebességgel közlekednek, akkor naponta úgy kétezer forintnyi üzemanyagot használnak el - tájékoztatta újságunkat a technikai részletekről Viszkei András, a Aqwia Kft. fejlesztési igazgatója.