Gazdaság

Élet a bank- és brókerbotrány után

A legkedveltebb pénzintézetek a DRB pórul járt vállalati ügyfeleinek szemében

A DRB-bankcsoport vállalati ügyfélportfóliójának 77 százaléka rendelkezik jelenleg másik hitelintézetnél is számlával, 57 százalékuk az elmúlt másfél hónapban kényszerült új számlavezetőt választani.

Pár hónappal a Buda-Cash brókerház és az érdekeltségi körébe tartozó DRB-bankcsoport bankjainak bukását követően a Bisnode Magyarország elemzésében a bankcsoport vállalati ügyfeleinek új bankszámlanyitási preferenciáit vizsgálta. Kiderült, a DRB bankjainál 7639 vállalkozás vezetett számlát március elején, amikor a Magyyar Nemzeti Bank visszavonta a brókerbotrányban érintett négy bank engedélyét. A 7639-ből csaknem 5700 cég kizárólag a DRB bankcsoport ügyfele volt, más banknál nem vezetett számlát. Az elemzéséből kiderült, hogy a DRB bankcsoport vállalati ügyfélállományának mindössze 57 százaléka nyitott új bankszámlát valamely hitelintézetnél a vizsgált másfél hónapos időszakban.

Az új bankszámlát nyitó vállalkozások körében végzett vizsgálatuk során kiderült, hogy a számlanyitások számát tekintve az OTP Bank Nyrt. volt a legnépszerűbb a korábbi DRB-ügyfelek körében, több mint 1250 új bankszámlával. A K&H Bank Zrt. 840 új számlájával került a második helyre, a dobogó harmadik fokát pedig a Raiffeisen Bank Zrt. szerezte meg 360 új bankszámlával.

A nagy meglepetést ugyanakkor a kilencedik és tizedik helyet elérő takarékszövetkezetek okozták (Hajdú Takarék Takarékszövetkezet és Szigetvári Takarékszövetkezet), amelyek a DRB-károsultak körében jelentős – 3-3 százalékos – népszerűségnek örvendtek, jócskán meghaladva ezzel az országosan elért egy százalék körüli részesedésüket a számlanyitások számát illetően.

Látható, hogy a DRB-ügyfelek közül elsősorban a kis- és közepes árbevételű vállalkozások választották az OTP Bank Nyrt.-t számlavezetőnek, míg az ötszázmillió forint éves árbevétel feletti vállalkozások körében már a K&H Bank Zrt. vette át az első helyet.