Gazdaság

Egyre több hazai beszállítója van a Lidlnek

Megállapodást kötött a Nemzeti Befektetési Ügynökség és a Lidl Magyarország. Az aláírást követően Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta: ennek révén a cég segíti, hogy minél több magyar termelő, vállalat kerüljön a beszállítói hálózatába. Tavaly a vállalatnak 349 magyar beszállítója volt, számuk egy év alatt 75-tel növekedett.

A lánc tavaly 98 milliárd forintért vásárolt magyar termelőktől, vállalkozásoktól, ezeket a magyarországi és európai hálózatában egyaránt értékesítette. A távirati iroda tudósítása szerint a miniszter hangsúlyozta: a Lidl fontos szerepet játszik a magyar borok promóciójában is, tavaly 11 millió palack magyar bort értékesített boltjaiban, ebből négymilliót külföldön. Az idén pedig 132 magyar borász hétszáz borát mutatja be a bolthálózat a magyar és az európai fogyasztóknak.

A kiskereskedelemben áprilisig a nettó keresetek 7,8 százalékkal nőttek Magyarországon. Hazánkban hatezer német vállalat háromszázezer magyar embert foglalkoztat, közülük háromezer-nyolcszázat a Lidl.