Gazdaság
Egy év alatt másfélszáz elektromos töltőállomás
Vezető országgá szeretnénk válni az e-mobilitás terén
A miniszter hozzátette: támogatja azt az elképzelést, hogy kötelezővé tegyék töltőállomások kialakítását bizonyos parkolószám fölött a nagyobb bevásárlóközpontokban, amivel ez a mennyiség jelentősen növelhető lenne.
Varga Mihály szerint az ösztönző szabályozó környezet mellett az is fontos, hogy az embereket érdekeltté tegyék az elektromos járművek használatában. A konkrétumok között említette a buszsáv használatát, a zöld rendszám bevezetését, valamint az ingyenes parkolóhely használatot lehetővé tevő intézkedések elindítását.
Kiemelte: az állam jelentős összegeket fordít a tömegközlekedésre az adófizetők pénzéből, ezért szeretnék előírni, hogy a Volánbusz vagy a BKV elektromos buszokat is beszerezzen az új járművek vásárlásakor, mivel van már erre kapacitás és lehetőség Magyarországon.
Varga Mihály kitért arra, hogy az Európai Unióban elsőként Magyarországon fogalmaztak meg kifejezetten az e-mobilitás terjesztését szolgáló tervet. A Jedlik Ányos terv célja, hogy Magyarország Kelet-Közép-Európa vezető országává váljon az e-mobilitás terén - tette hozzá.
Ezért a következő években az uniós források jelentős részét biztosítják kifejezetten ezen célt szolgáló innovációs fejlesztésekre, valamint kutatás-fejlesztési tevékenységekre - mondta.
Az Emobilitás kiállítást a Magyar Elektromobilitás Szövetség rendezte, abból az alkalomból, hogy Budapestre érkezett az eTourEurope elektromos autókból álló konvoja. A kizárólag elektromos energiával működő autók kilenc nap alatt kilenc európai fővárost érintve mintegy négyezer-kétszáz kilométert tesznek meg demonstrálva, hogy Európa bejárható e-autókkal - derül ki rendezvény sajtóanyagából.
A rendezvényen Ungár János, a szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke kiemelte: példaértékű az az együttműködés, amit a magyar kormány felvállalt az e-mobilitás terjedésének elősegítésére.
Külön államtitkárság foglalkozik a Jedlik Ányos program kidolgozásával együttműködve a szakmai szervezetekkel - mondta.
A közlekedési szabályokon keresztül, az adókörnyezeten át, a villamos energia törvényig sok mindennek kell még megváltoznia ahhoz, hogy kedvezőbb jogszabályi környezet alakuljon ki Magyarországon az e-mobilitás terjedéséhez - tette hozzá. Fontos a megfelelő infrastruktúra, minél több töltőállomás kiépülése is, amely jelentős beruházást igényel az állami szereplők és a befektetők részéről - jegyezte meg.