Gazdaság

Csúszik az M0-s régi pályájának felújítása

A 2014-2020-as ciklus alatt készülnek el a munkával

A következő uniós ciklus alatt várható az M0-s régi pályájának felújítása az M6-os autópálya és az 51-es főút között, mivel a 2007-2013-as időszak Közlekedési Operatív Programban erre a célra a fedezet kimerülőben van – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

M0-ás körgyűrű lead
Az M0-ás felújított szakasza fotó: Magyar Hírlap

A Népszabadság csütörtöki számában számolt be a beruházás leállításáról. A lap szerint a 30-35 milliárd forintos beruházásról azonban a döntéshozók nem mondtak le, a 2014-2020-as időszakban várható a szakasz felújítása.

A lap beszámolója szerint elképzelhető , hogy a 11,5 kilométeres útszakasz, valamint a hárosi Duna-híd átépítése két külön projekt keretében valósul meg, így több cég is labdába rúghatna

 Az NFM tájékoztatása szerint az M0-ás autópálya- rekonstrukció kivitelezési közbeszerzésének megindításához szükséges feltételek az idén nyáron megteremtődtek, a 2007-2013-as Közlekedés Operatív Program (KözOP) gyorsforgalmi utak fejlesztését fedező prioritás támogatási kerete azonban kimerülni látszik.

A szaktárca közölte: az M0-ás projekt szakaszolása - azaz finanszírozás megosztása a KözOP és a és az IKOP között - rendkívül kockázatos lett volna, így a felújítás költségeit célszerű tisztán az IKOP forrásaiból fedezni, a közbeszerzést a lehető legkorábban újraindítani. 

Bár az IKOP brüsszeli jóváhagyásra vár, de mivel a teljes M0-ás autópálya a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) része, ezért a kapcsolódó közúti korszerűsítési projekt akadálytalan támogatása valószínűsíthető - írta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.  

Forrás: MTI, Népszabadság,