Gazdaság
Csúszik az M0-s régi pályájának felújítása
A 2014-2020-as ciklus alatt készülnek el a munkával
A Népszabadság csütörtöki számában számolt be a beruházás leállításáról. A lap szerint a 30-35 milliárd forintos beruházásról azonban a döntéshozók nem mondtak le, a 2014-2020-as időszakban várható a szakasz felújítása.
A lap beszámolója szerint elképzelhető , hogy a 11,5 kilométeres útszakasz, valamint a hárosi Duna-híd átépítése két külön projekt keretében valósul meg, így több cég is labdába rúghatna
Az NFM tájékoztatása szerint az M0-ás autópálya- rekonstrukció kivitelezési közbeszerzésének megindításához szükséges feltételek az idén nyáron megteremtődtek, a 2007-2013-as Közlekedés Operatív Program (KözOP) gyorsforgalmi utak fejlesztését fedező prioritás támogatási kerete azonban kimerülni látszik.
A szaktárca közölte: az M0-ás projekt szakaszolása - azaz finanszírozás megosztása a KözOP és a és az IKOP között - rendkívül kockázatos lett volna, így a felújítás költségeit célszerű tisztán az IKOP forrásaiból fedezni, a közbeszerzést a lehető legkorábban újraindítani.
Bár az IKOP brüsszeli jóváhagyásra vár, de mivel a teljes M0-ás autópálya a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) része, ezért a kapcsolódó közúti korszerűsítési projekt akadálytalan támogatása valószínűsíthető - írta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Forrás: MTI, Népszabadság,