Gazdaság
Csökkent a győri Audi gyár árbevétele és kapacitása is
Kétműszakos munkarendet vezetnek be
Nem éri el a tervezettet az idén az Audi nyereségrátája, mert a dízelbotrányal és a Takata-légzsákokkal ellátott autók esetleges visszahívásával kapcsolatos költségek megterhelik a mérleget. A Volkswagen luxusmárkákat gyártó leányvállalata pénteken közölte, hogy működési eredménye az első fél évben 18 százalékkal 2,4 milliárd euróra csökkent. Rendkívüli tételek 265 millió euró összegben rontották a működési eredményt, aminek következtében a nyereségráta az egy évvel korábbi 9,8 százalékról 8 százalékra romlott.
A Kisalföld pénteki cikkében Lőre Péter, a győri vállalat kommunikációért és kormánykapcsolatokért felelős vezetője elmondta, hogy a műszakmodellváltás a járműgyár négyezer dolgozója közül 750 embert érint, őket az Audi-konszern más, külföldi telephelyein kívánják alkalmazni az év végétől addig, amíg a győri gyár új terméke, az új Audi Q3-as sorozatgyártása megkezdődik és ezzel az üzem visszaáll újra a három műszakra.
A társaság pénteki közleménye szerint a cégnél 1 031 887 motort gyártottak az év első felében, 35 638-cal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában, gyártósorukról 63 798 autó gördült le, ami 21 090-nel marad el 2015 első hat hónapjához képest. A vállalat 133 millió eurót fektetett be Győrben, 102 millió euróval kevesebbet, mint tavaly. A befektetések nagy részét az új motorvariánsok bevezetésére fordította a vállalat. Az összberuházás értéke a vállalat 1993-as alapítása óta elérte a 8,140 milliárd eurót.
Az év első felében 11 ezer 370 ember dolgozott a vállalatnál, 28-cal több, mint 2015 azonos időszakában. Az Audi a beszállítóival együtt mintegy 30 ezer munkahelyet biztosít elsősorban a győri régióba.
Az Audi Q3 gyártásához, amely a jövőben szintén Győrben készül majd, egy új karosszériaüzemet épít a vállalat, a szerszámgyár pedig 15 ezer négyzetméterrel bővül.