Gazdaság

Csalódást keltett a Google eredménye

Az egy hirdetésre jutó átlagos bevétel csökkent

A várakozásoknál gyengébb eredményekről adott számot a Google,  az alaptevékenységének számító hirdetési piacon elért lassabb növekedése miatt. A technológiai óriás utolsó negyedéves 18,1 milliárd dolláros bevétele ugyan 15 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőttinél, az elemzői várakozásban szereplő 18,45 milliárd dollártól elmarad.

Google közleményében hozzátette, hogy a devizaárfolyam-változások negatív hatással voltak a negyedéves teljesítményre, így ennek is betudható, hogy elmaradtak a negyedik negyedéves eredmények a várakozásoktól.

A Google nettó eredménye 4,76 milliárd dollárra nőtt az egy évvel ezelőtti 3,38 milliárd dollárról, ami 40 százalék feletti dinamikának felel meg. Az egyszeri tételektől tisztított eredmény viszont már csak 4 százalékos növekedést mutatott.

Az alaptevékenységnek számító hirdetési bevételek lassabb ütemben nőttek. Annak ellenére hogy növekednek a kattintások, az egy hirdetésre jutó átlagos bevétel csökken, mivel a mobilos hirdetéseket olcsóbban tudja csak értékesíteni a Google. A negyedik negyedévben 14 százalékkal többen kattintottak a Google keresésekhez kapcsolt hirdetéseire, mint egy évvel korában, viszont az egy kattintásra jutó átlagos bevételek 3 százalékkal estek.

YouTube: Percenként háromszáz óra videó

lead iszlám állam lefejezés