Gazdaság
Csalódást keltett a Google eredménye
Az egy hirdetésre jutó átlagos bevétel csökkent
Google közleményében hozzátette, hogy a devizaárfolyam-változások negatív hatással voltak a negyedéves teljesítményre, így ennek is betudható, hogy elmaradtak a negyedik negyedéves eredmények a várakozásoktól.
A Google nettó eredménye 4,76 milliárd dollárra nőtt az egy évvel ezelőtti 3,38 milliárd dollárról, ami 40 százalék feletti dinamikának felel meg. Az egyszeri tételektől tisztított eredmény viszont már csak 4 százalékos növekedést mutatott.
Az alaptevékenységnek számító hirdetési bevételek lassabb ütemben nőttek. Annak ellenére hogy növekednek a kattintások, az egy hirdetésre jutó átlagos bevétel csökken, mivel a mobilos hirdetéseket olcsóbban tudja csak értékesíteni a Google. A negyedik negyedévben 14 százalékkal többen kattintottak a Google keresésekhez kapcsolt hirdetéseire, mint egy évvel korában, viszont az egy kattintásra jutó átlagos bevételek 3 százalékkal estek.
YouTube: Percenként háromszáz óra videó
