Gazdaság
Csak hazai tejet kellene inni
Sajtfogyasztásunk az európai uniós átlag negyven százaléka, vajból viszont csak a húsz százalékot érjük el

A rendezvényt idén a Tejterméktanács a Közösségi Marketing Alapjából rendezte több mint kétszáz gyermek jelenlétében az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával és együttműködésével. Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az együttműködési megállapodás értelmében a MÁK közvetlenül a Tej Terméktanáccsal egyeztetve segít a tejtermelők és feldolgozók kifizetésekkel kapcsolatos kérdései megoldásában.
Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és terméktanács elnöke közölte, hogy a megállapodás elsősorban azért jött létre, hogy a tejágazati támogatások kifizetésére a kérelmeket a gazdák határidőre be tudják nyújtani, így a kifizetés is időben megtörténhessen. Legfőbb célunk, hogy a magyar fogyasztók kizárólag magyar tejtermékeket vásároljanak, ezáltal munkalehetőséget biztosítva a magyar tejtermelőknek és feldolgozóiparnak – mondta el lapunk kérdésére Mélykuti Tibor. Hozzátette, ha körülnézünk a környező országokban, alig látunk tejtermékimportot, ami itthon az elmúlt évtizedekben nem így volt. 2014-től azonban folyamatosan léptek be a kiskereskedelmi láncok – mára összesen hét élelmiszerlánc – a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsba, akikkel nagyon pozitív irányú az együttműködésük, ezáltal most már elmondható, hogy nyolcvan százalékban hazai tej és tejtermékek kerülnek az élelmiszerüzletek polcaira.
Mélykuti Tibor kiemelte, hogy komoly lemaradásban vagyunk sajt- és vajfogyasztás terén az európai átlaghoz képest. Sajtfogyasztásunk csak az uniós átlag negyven százalékát, míg vajból csupán a húsz százalékát éri el.