Gazdaság

Betörne a mobilpiacra az Amazon

A világ legnagyobb internetes kerekedőcége 3D-s mobillal rukkolhat elő

 Az Amazon internetes áruház háromdimenziós fotókat készítő okostelefonnal próbál betörni a piacra, de szakértők szerint ez akkor lehet sikeres, ha ezzel online vásárlásait tudja növelni. A készüléket a cég seattle-i központjában mutatja be szerdán a vezérigazgató, Jeff Bezos.


A szerdai bemutatóra készített és a média és iparági szakértőknek kiküldött meghívókban egy mesekönyv másolatát mellékelték, amelynek főhőse lilára festi házát, hogy kitünjön a tömegből.

Szakértők szerint nincs könnyű dolga a cégnek, mivel az okostelefon piac az Egyesült Államokban már most telített, a két fő rivális, az Apple iPhone és a Samsung Galaxy típusú készülékeivel. Egy felmérés alapján az amerikai online fogyasztók háromnegyede már rendelkezik valamilyen okostelefonnal és őket nehéz lesz meggyőzni, hogy váltsanak.

A Google példája is figyelmeztető lehet, hiszen Nexus piaci fogadtatása elmaradt a várakozásoktól és a Motorola megvásárlása is rossz húzás volt, amin sokat buktak. A Facebook is próbálkozott a mobiltelefonpiacra betörni ám a Facebook Home alkalmazásra építő szolgáltatást teljes érdektelenség fogadta a piacon. A bevezetés után nem sokkal az első mobilként beharangozott HTC First készülék fogyasztói árát az Egyesült Államokban 99 dollárról 99 centre vágták, annyira kevesen vették.

Éppen ezért szakértők szerint az Amazon egyetlen kitörési lehetőség, ha olyan telefonnal és alkalmazásokkal rukkol elő, ami a cég fő profiljába vág, így segíthet internetes értékesítés növelésében. Egyre többen használják ugyanis a telefonjaikat és a tableteket online vásárlásra. 

Bezos is többször hangsúlyozta, hogy a Fire tablet esetében a bevétel nagy része nem a hardveres eladásokból származik, hanem a tartalomszolgáltatásból, zenék, játékok, filmek és tévéprogramok letöltéséből. Hasonló modellt követhet a mobilalkalmazásával az Amazon. 

A mobiltelefonon keresztül bonyolított kereskedelem majdnem kétszer olyan gyorsan növekedett az első negyedévben éves összevetésben az Egyesült Államokban, mint az asztali számítógépes internetes vásárlások, egy kimutatás szerint. Az eMarketer előrejelzése szerint 2017-ra ez a piac 108 milliárd dollárra nőhet a 2013-as 39 milliárd dollárról. Ezzel párhuzamosan tovább növekszik az internetes kereskedelem, amely három év múlva elérheti a 430 milliárd dollárt az Egyesült Államokban, a tavalyi 260 milliárd dollár után. 

Az Amazont 1994-ben alapították az Egyesült Államokban. Online könyváruháznak indult, majd kibővítette termékei skáláját. Mára már szinte minden típusú áru megtalálható az Amazon.com-on, többek között a Kindle nevű e-könyv olvasó is.