Gazdaság
Bemutatta új termékeit az Apple
Megérkezett a két új iPhone model és az új okosóra, valamint az Apple saját fizetési rendszere
A tech-piac egyik, ha nem legnagyobb várakozásokkal teli eseménye az Apple hagyományos őszi termékbemutatója, amely hosszú távon meghatározza a piaci trendeket és beszédtémát nyújt a szaksajtónak. A bemutató igazi showműsor, ahol a cég vezetői és iparági szakemberek egy színpadon, nagy kivetőkön, nagyjából másfél órán át mutatják be az új termékek újdonságait, és nem mellékesen kihasználják a lehetőséget, hogy finoman a versenytársak orra alá dörgöljék új fejlesztéseiket.
Az Apple befektetői az innovációk elmaradása mellett az elmúlt időszakban azért is aggódtak, mert a vállalat a piaci leggyorsabban növekvő szegmensben is szűkülő piaci részesedést könyvelhetett el. Az IDC számításai szerint tavaly 1 milliárd okostelefon talált gazdára, ez 38,4 százalékos növekedés 2012-höz képest, de ebből a növekedésből egyre kisebb szelet jutott az Apple-nek. A Samsung megerősítette listavezető szerepét, piaci részesedése 2012-höz képest egy százalékponttal 31,3 százalékra emelkedett, míg az amerikai gyártóé a 2012. évi 18,7 százalékról 15,3 százalékra csökkent. Az okostelefonok piacán egyre markánsabb szerepet betöltő, a nagyokhoz képest jóval alacsonyabb árakkal operáló kínai Huawei részesedése 5,7 százalék volt 2013-ban, de folyamatosan növekszik. A piacvesztés megállítására az Apple a kínai piac felé fordult és ennek részeként kötöttek megállapodást az év elején a világ legnagyobb előfizetői bázisával rendelkező China Mobillal.