Gazdaság
Bemutatkoztak Brüsszelben a magyar élelmiszerek
A hazai termékek garantáltan biztonságosak és GMO-mentesek, emellett az ízük is kiváló
Nagy Zoltán belgiumi magyar nagykövet a rendezvényen kiemelte: ez az első alkalom, hogy a diplomáciai képviselet ilyen rendezvénynek ad otthont, s kitért arra is, hogy a magyar diplomáciában történelmi változás, hogy a külügyminisztérium immár Külgazdasági és Külügyminisztérium, ami nem csak névbeli, hanem strukturális változást is jelent. A nagykövet alapvető változásnak nevezte, hogy a külgazdasági érdekek érvényesítése került a külpolitika homlokterébe, és ezt szolgálják a többi között hagyományos diplomáciai eszközök és a kultúrdiplomácia egyaránt. A nagykövet rámutatott, hogy a magyar élelmiszerek a legszigorúbb uniós előírásoknak is megfelelnek, kiemelte, hogy Magyarország alkotmányos szinten garantálja az agrárium mentességét a génmódosított organizmusoktól.
Éder Tamás, az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetségének elnöke arra mutatott rá, hogy a magyar élelmiszerek nagyon jó ízűek. Két módon lehet megismertetni és megszerettetni egy ország termékeit, egyrészt az odalátogató turisták révén, ami Magyarország esetében sok időt igényelne, másrészt a termékek bemutatásával külföldön, ami járhatóbb út a magyar termékek számára – hangsúlyozta Éder.
A belga élelmiszer-kiskereskedelem piacának egyik legjelentősebb szereplőjének számító Delhaize-csoport egyik beszerzésért felelős alelnöke a rendezvényen az MTI-nek elárulta, hogy cégpolitikájuk alapvetően az, hogy belga termékek legyenek a boltok polcain, ezért külföldről elsősorban olyan termékeknek van esélyük bekerülni a boltjaik kínálataiba, amelyek itt nem léteznek, jobb minőséget kínálnak vagy olcsóbbak.
Az alelnök szerint fontos, hogy a minőség meghatározásánál négy szempontot tartanak szem előtt, egyrészt az élelmiszerbiztonságot, amelyet elengedhetetlennek nevezett, másrészt az ízt, azt, hogy mennyire egészséges egy termék, és mennyire fenntartható módon állítják elő. Kitért arra is, hogy az első vásárlást meghatározhatja a marketing, hogy a fogyasztók mit látnak vagy hallanak előzetesen egy termékről, de az, hogy újra megveszik-e, az íz dönti el. Említést tett arról is, hogy Belgiumban például sok szalámi fogy, így a magyar szalámira lehet kereslet az országban.