Gazdaság

Az Aldi és a Lidl lekörözi a briteket

A Focus szerint az Egyesült Királyságban egyre népszerűbbek a német boltok

Nagy-Britanniában továbbra is a Tesco a vezető áruházlánc, de csak egyelőre. A két nagy német diszkontáruház, az Aldi és a Lidl inváziója ugyanis megállíthatatlannak tűnik. A németek verhetetlen előnye az alacsony haszonkulcs – számol be róla a Focus üzleti hetilap.

A német élelmiszer- és diszkontáruház-piac a „legkeményebb” a világon. Egyetlen más országban sem annyira alacsony a haszonkulcs a kereskedői szegmensben, mint Európa legnagyobb gazdaságában, amelyhez ráadásul magas vásárlóerő-képesség társul. A Focus című üzleti lap összeállítása szerint az Aldi és a Lidl vívja az árháborút az Egyesült Királyságban. A brit fogyasztók egyre inkább elégedettek az olcsó német ajánlatokkal. Olyannyira, hogy a brit üzletlánc, amely továbbra is a legnagyobb, kilencvenöt éves válságát éli.

Csupán az elmúlt három hónapban elvesztett a forgalmából több mint négy százalékot, s még a hagyományosan „erős” karácsonyi eladásokkal együtt is csökkent az értékesítés.

A helyzet annyira drámai, hogy a Tesco-főnök, Dave Lewis szerint csak radikális kúra segíthet rajtuk: a többi között felére kell mérsékelni a beruházásokat, valamint a kiadásokat, és értékesíteni szükséges a vállalati központot is. Állítólag 250 millió fontos spórolást vezetnek be csoportszinten.

A Tesco-sztori azért is lehet kellemetlen a szigetországnak, mert az Egyesült Királyság gazdasága, csakúgy mint az Egyesült Államoké, száguld. Tavaly három százalékkal növekedhetett a bruttó hazai termék (GDP), amely rekordbővülési ütem a kontinens nyugati részén.

Az Aldi és a Lidl inváziója megállíthatatlannak tűnik: 1990 óta az Aldi 540 üzletet létesített, és a németek azt tervezik, hogy 2022-ig mintegy ezer boltjuk lesz. A Lidl 1994-ben kezdte az „üzemet” az Egyesült Királyságban, több mint hatszáz egységet működtet. A németek diadala ráadásul nem is magától értetődő – mutat rá a Focus. A vásárlási szokások ugyanis eltérőek a briteknél, vagyis arra lehet következtetni, hogy a Lidl és az Aldi „árbombái” mellett a minőségben is legyőzte a Tescót.