Gazdaság

A UPC fellebbez az NMHH-bírság ügyében

121 millió forintra bírságolták a UPC-t, mivel a cég Jászberény után Cegléden is idő előtt indította el a szolgáltatását

A UPC Magyarország Kft. vizsgálja a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) 121 millió forintos bírságról szóló, még nem jogerős határozatának tartalmát, és élni fog a hatályos jogszabályok adta jogorvoslati lehetőséggel - közölte a cég az MTI-vel szerdán.

Azt írták, sajnálattal értesültek a hatóság 2017. december 28-i határozatáról, amelynek értelmében az NMHH nagy összegű bírsággal sújtotta a UPC Magyarország Kft-t.

Közölték: a hálózatfejlesztési és üzemeltetési tevékenységre vonatkozó hatósági szabályozások betartása mellett a céljuk továbbra is az, hogy országszerte minél több háztartásba, minél gyorsabban tudják eljuttatni a korszerű, nagy sebességű és kiváló minőségű szélessávú hálózatukat.

Az NMHH szerdai, MTI-nek küldött közleménye szerint engedély nélküli szolgáltatásnyújtás miatt újabb, 121 millió forintos bírsággal sújtották a UPC-t, mivel a cég Jászberény után Cegléden is idő előtt indította el a szolgáltatását. Az NMHH a Cegléden megépült hírközlési - internetes, kábeltelevíziós, telefonos - hálózat jogsértő használatbavétele miatt állapította meg a jogsértést. A cég nem várta meg az újonnan épülő hálózat elkészülését, a kivitelezés 27. napjától, 2015. szeptember 2-től nyújtott szolgáltatást több mint két éven keresztül tavaly szeptemberig. A szolgáltató bejelentési kötelezettségének csak a hatóság felszólítására tett eleget, majd a bejelentés hiányosságait olyan késedelmesen pótolta, hogy azt az NMHH csak 2017. szeptember 28-án vehette nyilvántartásba. Mivel a UPC hatósági jóváhagyás nélkül kezdte meg szolgáltatását, az NMHH nem győződhetett meg arról, hogy a hálózat műszakilag az előírásoknak megfelelő, kivitelezése jogilag elégséges volt-e - közölte a hatóság. 

A határozat még nem jogerős, a UPC-nek a december 28-i közléstől számított 15 napon belül van lehetősége a fellebbezésre.