Gazdaság
A Continental szerint a VW botrány miatt nem esik a kereslet
„Semmilyen rödiv távú hatás nem volt megfigyelhető”
„Sem az Egyesült Államokban, sem Európában nem észleltük, hogy ügyfeleink átálltak volna a dízel járművekről a benzinesekre, vagy csökkent volna a dízel járművek kereslete” - tájékoztatta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi igazgatója hétfőn a német dpa hírügynökséget. „Semmilyen rövid távú hatás nem volt megfigyelhető” - szögezte le, megjegyezve ugyanakkor, hogy a közép távú hatásokra vonatkozóan még korai lenne következtetéseket levonni.
A tesztpadokon manipulált nitrogén-oxid-kibocsátási értékek miatt a Volkswagennek világszerte tizenegymillió, Európában 8,5 millió, Németországban 2,4 millió autót kell visszahívnia szoftveres és/vagy műszaki átalakításra. A múlt héten vált ismertté, hogy nyolcszázezer autót az Európában a gépjárműadó alapjául szolgáló szén-dioxid kibocsátási érték valótlan beállítása miatt is vissza kell hívni a szervizekbe.
A Continental a Bosch mellett az egyik legnagyobb globális autóipari alkatrész és részegység beszállító vállalat, egyike a Volkswagen legnagyobb partnereinek.
Mivel a dízelmotorok bonyolultabbak a benzinmotoroknál, ezért több bevételt és jövedelmet is termelnek - mutatott rá Wolfgang Schäfer. Miután azonban a benzinmotoroknál a „downsizing”, azaz méretcsökkentési trend keretében turbófeltöltők és más technikai újítások alkalmazásával egyre kisebb lökettérfogatú motorokból hozzák ki a gyártók ugyanazt, vagy a korábbinál nagyobb teljesítményt, a dízelmotorok részarányának esetleges csökkenése nem fogja feltétlenül hátrányosan érinteni az autóipari beszállítókat - fejtette ki.