Gazdaság

Idén megkezdődhet a zalai ovális pálya kialakítása

Önvezető és elektromos járműveket is lehet tesztelni a létesítményben

Év végéig további jelentős egységek készülnek el az Európában egyedülálló zalaegerszegi járműipari tesztpályán.

Mintegy 55–60 százalékos készültségű a zalaegerszegi járműipari tesztpálya kivitelezése, év végéig a pályaelemek döntő többsége aszfaltburkolatot kaphat – közölte tegnap sajtóbejáráson a tesztpálya miniszteri biztosa. A távirati iroda beszámolója szerint Vigh László országgyűlési képviselő a helyszínen elmondta, hogy a 265 hektáros területen mintegy 45 milliárd forintos állami beruházással épülő ZalaZONE járműipari tesztpálya Európában is egyedülálló módon alkalmas lesz az önvezető és az elektromos, de a hagyományos járművek vizsgálatára is, illetve az épülő M76-os okosút révén még kiterjedtebb tesztkörnyezetet biztosít. Tavaly az első ütemben már átadták a tesztpálya dinamikus felületét, a smart city vagy okosváros első öt hektáros területét, valamint a kezelhetőségi pályát.

Várhatóan év végéig a még készülő pályaelemek döntő többsége aszfaltburkolatot kap, illetve elindulhat majd az utolsó ütem, a nyolc kilométeres ovális pálya kialakítása is. A smart city öt hektárja mellett elkészült a további tizenhárom hektáros területnek alapozása, illet­ve a városi környezetet imitáló utak kavicságya. Az év végéig elkészül az aszfaltozás, illetve a városi környezetet mutató épületvázak.

Ugyancsak elkészült a kavicságyazása a másfél kilométer hosszú, kétszer két sávos autópálya-szakasznak, valamint az ehhez csatlakozó öt kilométeres autóút. Épül a nyolc különböző felületet biztosító fékpálya is, amelyen a vizes, jeges és egyéb burkolatokon tehetik próbára a járművek fékberendezéseit és gumijait.

Jelenleg nyolc centiméteres, speciális kivitelű, nagy teherbírású kerámiakockákkal, egy fűtött sátor alatt burkolják a kétszáz méteres, jeges útviszonyok előidézésére alkalmas felületet.

Kapcsolódó írásaink