Belföld

Tarlós István: Megoldják a mozgássérültek közlekedésé

Minden állomást akadálymentesítenek - közölte a főpolgármester

Mozgólépcsőkre szerelhető szerkezetekkel oldja meg a főváros a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón.

A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este azt mondta, hogy minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják "a kabinos szerkezet" működtetését, és várhatóan ezt a megoldás alkalmazzák majd. Két olyan kisforgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik ilyen szerkezet beépítését, helyette alacsonypadlós buszokkal szállítanák tovább a mozgássérülteket - fűzte hozzá.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a szerkezetekben biztonságban és kényelemesen tudnak majd közlekedni a mozgáskorlátozottak. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban. Tarlós István közölte: az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani.     

A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyárt ilyen szerkezeteket - tette hozzá. Tarlós István megemlítette, hogy öt állomásnál vizsgálják a szerkezet alkalmazhatóságát.

A főpolgármester rámutatott: a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró ak adálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme. Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni - magyarázta. Tarlós István megismételte, hogy várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadása.  A műszaki átadás után hetekben mérhető, hogy mikor lehet majd használatba venni a metrót - jegyezte meg. Nemsokára megkezdődik a Lánchíd, valamint a 2-es villamos alagútjának felújítása. Ezt azonban megelőzi majd egy kisebb felújítás a BAH-csomópontban - mondta. 

A főpolgármester szólt arról is, kiderült, hogy a váralagút szerkezetileg nincs annyira rossz állapotban "mint gondolnánk". Fő problémának azt nevezte, hogy a belső burkolat elválik a faltól és az alagútban sok szennyeződés rakódott le. A szellőzőgépeket meg kell vizsgálni, lehet, hogy javításra, vagy cserére lesz szükség - tette hozzá Tarlós István.