Belföld
Tarlós István: Már Demszkyt is óvták a négyes metrótól
A főpolgármester a Mélymagyar vendége volt
A főpolgármester a 2010 előtti városvezetéssel kapcsolatban felidézte, az a fajta ügymenet és a rendszerelvűség hihetetlen hiánya, ami akkor a Városháza környékét és a Fővárosi Önkormányzatot jellemezte, „a rendszert valamelyest ismerők körében posztulátumnak számított". A probléma – folytatta – valahol a 4-es metró építésénél kezdődött, amit azért fejezett be végül az Orbán-kormány és a 2010 utáni városvezetés, mert nem volt más alternatíva. „Alapjaiban véve azonban elhibázott beruházás volt, amitől korábban még Demszky Gábor volt főpolgármestert is óvták" – részletezte a városvezető.
Budapest idei költségvetésére kitérve jelezte, a főváros és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) összadóssága – amelyet a 2010 előtti városvezetés hagyott örökül –, körülbelül háromszáz milliárd forint 2013-ra eltűnt, az állam fokozatosan átvállalta. Leszögezte, a BKV-nak működési hitele nincs, hatodik éve pozitív az üzemi eredménye, ami korábban „nemigen fordult elő". Ezzel ellentétben – folytatta – 2010 előtt a vállalat összesen mintegy száztizenkét milliárd forint működési hitel felvételére „kényszerítették". Mindent összevetve be kell látni, hogy Budapestnek teljesíthető költségvetése született – fűzte hozzá.