Belföld

Országszerte igyekszik megszólítani a tanárokat a Nemzeti Pedagógus Kar

A szervezet kétnapos konferenciájának egyik kiemelt témája a kilenc évfolyamos iskola volt

A hálózatépítést nevezte a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) egyik legfontosabb jelenlegi feladatának Horváth Péter elnök pénteken Cegléden, a testület elnökségének kihelyezett ülését követő sajtótájékoztatón.

Úgy fogalmazott, hogy az NPK az egész országban szeretné megszólítani a pedagógusokat, mert - noha a kerekasztal tárgyalásai már elkezdődtek - sok olyan téma van, amely megnyugtatóan még nem zárult le, és számos aktuális témát kell még megbeszélni, amelyben számítanak a tagok részvételére.

Az iskolaigazgatók, pedagógusok és a közoktatás szakmai szerepelői számára szervezett kétnapos regionális pedagógiai konferencián szóba kerültek a 9 osztályos általános iskolával kapcsolatos elképzelések, a Nemzeti alaptantervvel és az életpályamodellel kapcsolatos kérdések, de felvetődött a pedagógusok leterheltsége, képzése és továbbképzése, továbbá a szaktanácsadás, a tanfelügyeleti rendszer, a minősítések témaköre is.

A kilenc évfolyamos iskola és a nyugdíjas pedagógusok helyzete is központi téma volt

Horváth Péter elmondta, hogy a fórumon a résztvevők két téma iránt kiemelten érdeklődtek. A kilenc évfolyamos iskolával kapcsolatban az NPK véleménye az, hogy még nem hangzottak el olyan fajsúlyos érvek, amelyek alapján a testület állást tudna foglalni a kérdésben.

Szintén fontos téma volt a nyugdíjas pedagógusok helyzete, mert nem tartják megnyugtatónak a helyzetet: a kormányrendelet továbbra is él, és továbbra is egyéni kérvényeket kell beadni. Az NPK azt szeretné, hogy rendeződjön a helyzet, mert egyrészt így munkaerőhiánnyal is számolni kell, másrészt azok az értékes kollégák, akik még tudnának dolgozni, nagy hasznára lennének az intézményeknek. Hozzátette: a közoktatási államtitkárság kíváncsi a véleményükre, és az NPK bízik abban, hogy minél többet figyelembe is vesz majd, amikor meghozza a döntéseit.