Belföld
Minél több jól fizető munkahely megteremtése a cél
Lázár János a foglalkoztatásról, az Altus-ügyről és a bevándorlásról tájékoztatott
![Forrás: mh lázár](https://static.magyarhirlap.hu/mh/webimage/2/7/0/4/2/wimage/lazar.jpg)
A BKV-t ért vádakkal kapcsolatban leszögezte, hogy leszokott arról, hogy minden Tarlós-hírt kommentáljon. Röviden támogatásáról biztosította Budapest polgármesterét, s emlékeztetett, a 3-as metró beruházása érdemben javítja majd a fővárosiak életét, melyhez euróalapú hitelt terveznek felvenni.
Orbán Viktor ötéves értékeléséről elmondta, a pénteki beszéd azért is fontos, mert Orbán eddig még nem volt öt éven keresztül miniszterelnöki pozícióban. A várva-várt beszédről csak annyit mondott, egy civil szervezet konferenciáján fog felszólalni a kormányfő, így nem vár többet a "szokásosnál" az összejöveteltől.
A közvilágítás EU-s fejlesztéseit követő "figyelem" Lázár szerint túlhajszolt. Tiborc István cége korábban más pályázatokat is megnyert, s véleménye szerint hibás kritizálni egy olyan pályázati elbírálást, ahol más be sem szállt a versenybe. Leszögezte, a pályázat menete törvényes keretek között folyt, s mindenki a saját etikai kódexe alapján értékelheti a történteket.
"Ki milyen rózsát szakít, olyant szagol"
A Juncker-Orbán "csattanóról" elmondta: a magyar kormány nem tervez válaszlépést az Európai Bizottság elnöke ellen, és cinikusan megjegyezte, hogy ha már egyszer megválasztottuk Junckert, tűrnünk/viselnünk kell. Ezzel le is zárta a luxemburgi exherceg csattanósáról folytatott diskurzust.
A kormány a gépjárműadó felülvizsgálásának költségeit tervezi megvizsgálni - tudatta, de a legfontosabb feladatnak azt nevezte, hogy az irreálisan drága vagy kivitelezhetetlen közösségi közlekedésre alternatívát kell találni. Egyik megoldásként a kerékpáros közlekedést ajánlotta.
Székesfehérvár-Budapest példájából kiindulva elmondta, sok helyen három-négy opció is van a közösségi közlekedésre, de ha száz, ötven vagy harminc év alatt nem sikerült egyes városok bekapcsolása a vérkeringésébe, meglehet, hogy újra kell gondolni az autósokat sújtó díjakat.
Infrastruktúra és szűrések - Az életmentés egyik módja
Elmondása szerint hazánkban évente tízezer ember csak azért hal meg, mert a magyar egészségügy nem képes megmenteni őket. A kormány által meghallgatott jelentésből viszont egyértelműen leszűrthető, hogy a háziorvosok támogatásával, a szűrések refelktorfénybe helyezésével és az adósságok csökkentésével lehet orvosolni a helyzetet. Zombor Gábor egészségügyi államtitkár bejelentésére emlékeztetett, mely a születésszám növekedésének támponjait firtatja. Jelezte továbbá, hogy a kormány támogatni fogja a lombikbébi-programot.
A betegutak fejlesztését is fontos feladatnak nevezte, mivel ha valaki egy centrum környékén - legyen szó Pécsről, Szegedről, Debrecenről vagy Miskolcról - kap agyvérzést, sokkal gyorsabban kerül kórházba, mint egy távolabb bajba került. Kiemelte, a szűrések rendszerességének bevezetésével évente ezer-kétezer emberéletet lehetne megmenteni. Ha minden harmincöt évnél idősebb férfi három-öt évente szűrésre menne, radikálisan csökkenne a daganatos betegségben elhalálozók száma. Ezt a gondolkodásbeli változást viszont nemcsak szakértőknek és politikusoknak kell ösztönöznie, hanem a társadalombiztosításnak is - szögezte le.