Belföld

Megkezdődött a budai fonódó villamoshálózat kiépítése

Egész Budát átszelő villamoshálózat jön létre

Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai hétfőn. A 17-es villamos vonalának meghosszabbításával észak–déli irányban egész Budát átszelő villamosvonalak jönnek létre. A beruházás kiépítésének nagy része EU forrásból valósul meg.

 Tarlós lead

A fejlesztés eredményeként a korábbi 17-es villamos és három budai járat, a 19-es, a 41-es és a 61-es vonalának összekötésével hosszú, észak–déli irányban egész Budát átszelő villamosvonalak jönnek létre. Óbudáról átszállás nélkül lehet eljutni a beruházás befejezésével a Széll Kálmán térre, a BAH-csomóponthoz, illetve Kelenföldre az M4-es metró vonalához vagy éppen Albertfalvára

A beruházás indulásakor Tarlós István főpolgármester a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján nagy lépésnek nevezte a budai villamosvonalak összekötését, jelezve: az észak és dél-budai közösségi közlekedési lehetőségek jelenleg "szerények".

A projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forint, s itt kötik össze a 17-es villamost a 61-essel, a Bem rakparti szakasz pedig 5,2 milliárd forintból épül meg és a 17-es villamost a 19-es és 41-es vonalakba kapcsolja be. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos összeköti annak két végállomását is - tette hozzá.

A főpolgármester a tervezés során legkritikusabb pontnak a Margit-híd alatti átvezetést nevezte, ugyanakkor jelezte: a két villamosvágány egy sáv szélességet igényel, a közúti sávok megmaradnak, a buszsáv pedig megszűnik. Tarlós kitért az 1-es és 3-as villamos beruházásra, hozzátéve: kidolgozott projektjük van arra, hogy az 1-es villamos kimenjen a Vörösvári útra egészen az esztergomi vasútvonalig. Elmondása szerint további kötött pályás fejlesztésekben gondolkodik, erre példaként a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosközlekedés helyreállítását és egy Újpalotát érintőt kötött pályás összeköttetést említett.

Láng Zsolt fonódó