Belföld

Elégedetlen a reklámadóval a DK

Az Országgyűlés szerdán döntött a módosításról

Az uniós jog több passzusával ellentétes az új reklámtörvény, ezért a Demokratikus Koalíció az Európai Bizottsághoz fordul - jelentette ki Molnár Csaba.

A kormány az új reklámtörvénnyel a teljes magyar reklámipar megsemmisítésére készül - fejetette ki közleményében a párt európai parlamenti képviselője. A bónuszrendszer megszüntetésével és a médiaügynökségek hatósági árával a kormány újabb versenyellenes intézkedést készül bevezetni - tette hozzá.

Kifejtette: a reklámiparban ma a tévék hirdetésből származó bevételeiket a nézettségük, az újságok hirdetésből befolyó pénzeiket pedig az eladott példányszámuk határozza meg. Kiemelt szerep juthat a 25 milliárd forint "közpénzből kitömött" Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, amely politikai alapon dönthet majd a reklámköltésekről - közölte.

Molnár Csaba összegzése szerint hiába éri majd el egy kormánytól független csatorna a legjobb országos nézettséget, mégsem nála fognak lecsapódni a reklámköltések.

Az Országgyűlés szerdán módosította a reklámadóról szóló törvényt, miszerint nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie.