Belföld

Csökkentené a reklámadót Lázár János

A reklámadó csökkentését és a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetését javasolja Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki az egykulcsos adónem lehetséges mértékét egyelőre nem kívánta megnevezni, de a távirati irodának kedd este többször is hivatkozott az osztrák ötszázalékos reklámadóra, mint a legmagasabbra az Európai Unióban.

Lázár János kifejtette: a kormány tavaly augusztus óta folyamatosan kap formális és informális jelzéseket arról, hogy az Európai Bizottságnak komoly aggályai vannak a magyarországi reklámadóval kapcsolatban. A kabinet emellett olyan „tanácsokat” is kapott uniós szinten, hogy ha az RTL Klub tulajdonosa, a luxemburgi székhelyű Bertelsmann-csoport egyeztetés céljából jelentkezik nála, akkor fogadja a megkeresésüket, ellenkező esetben „az elmarasztalás lehetősége áll nyitva” Magyarország előtt – tette hozzá. Szavai szerint a kormánynak mérlegelnie kellett, hogy „egy bizonytalan kimenetelű jogvitát, vagy egy jó egyezséget választ”. Azt is kiemelte, hogy a Bertelsmann-csoporttal kötendő esetleges megállapodás jelentős mértékben növelheti Magyarország iránt a befektetői bizalmat.