Belföld

Bogárdi Szabó István: Jézus ámulatba ejt és döntésre késztet

"Jézus földi útja során csak kétszer csodálkozott"

Jézus születésének híre ámulatba ejti és döntésre készteti az embert - mondta Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke  vasárnap Budapesten.

bogárdi sz
Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke igét hirdet a karácsonyi ünnepi istentiszteleten a Budahegyvidéki Református Egyházközségben - MTI Fotó: Kallos Bea

Bogárdi Szabó István karácsonyi igehirdetésében kiemelte: az emberek, akik meghallgatták a pásztorokat, ha nem értették is szavaikat, megérezték, hogy ettől kezdve e hír fényében fognak mindent megérteni.
Jézus földi életét fogantatásától kezdve csodatettein keresztül haláláig és föltámadásáig végigkíséri az emberek csodálkozása. Jézus azonban - az evangélium szerint - csak kétszer csodálkozott földi útja során: egyszer, amikor hitet és egyszer, amikor hitetlenséget tapasztalt. "Vajon, ha ma járná Magyarországot vagy az úgynevezett keresztény civilizációt, melyiken csodálkozna?" - tette fel a kérdést Bogárdi Szabó István.
"Itt élünk egy kontinensen, Európában, amelyik annyira akar segíteni és naponként rá kell döbbenünk hogy segítségre szorul" - fogalmazott. Hozzátette: ennek oka, hogy a világ nem akar tudomást venni arról, hogy milyen az ember, még kevésbé arról, hogy milyen az Isten. E kettőt ugyanis kizárólag Krisztusból lehet megtudni. 
Bogárdi Szabó István felidézte: az első világháborúban a nyugati fronton karácsony napján kötelességszegést követtek el a katonák: kimásztak a lövészárkokból, kimentek a frontvonalak közötti senki földjére, és barátkozni kezdtek az ellenséggel. Megölelték, megajándékozták egymást, együtt énekeltek.

Ők voltak a modern kor pásztorai - mutatott rá, hiszen a karácsonyi történet pásztorai is kötelességszegők voltak, amikor az angyal szavára otthagyták nyájukat, és elmentek Betlehembe a gyermek Jézushoz.
De karácsonykor maga Isten is kötelességszegő, hiszen megváltoztatja a dolgok rendjét azzal, hogy a világba születik, azzal, hogy nem ott születik, ahol egy királynak születnie kéne, és azzal is, hogy a "peremen élő", veszedelmes emberek hírében álló pásztorokra bízza születése hírét.