Belföld
Az OECD üdvözölte a magyar felsőoktatási stratégia legfőbb elemeit
Palkovics László tárgyalt a szervezet vezetőjével
"Nagyon konstruktív, kifejezetten pozitív és hatékony megbeszélést folytattunk az OECD szakembereivel" - hangsúlyozta a találkozó után az államtitkár, aki azt is elmondta: Andreas Schleichert kiemelte, hogy a stratégia megegyezik az OECD-országok általános stratégiai irányaival.
Palkovics László szerint ez egy olyan megerősítés, amely a magyar felsőoktatás fejlesztési irányait egy nagyobb környezetbe, mégpedig az OECD-országok kontextusába helyezi, amelytől Magyarországnak nem célszerű eltérnie. A pozitív visszajelzésen túl az is nagyon fontos az államtitkár szerint, hogy az irányvonalakat meghatározó stratégia projektekre és tevékenységekre való lebontásában, amelyről már készült egy 145 pontos lista, illetve az átalakítás eredményességének mérésében, az OECD a jövőben együtt fog működni Magyarországgal.
Palkovics elmondása szerint az OECD kiemelte, hogy Magyarországon az intézményi autonómia kifejezetten magas. Ennek kapcsán jegyezték meg, hogy a kancellári megbízás bevezetésére azért volt szükség, mert a magas szintű autonómia nem feltételezi azt, hogy a rektor egyben gazdasági szakember is. Ezért a financiális ügyek megoldása, az intézmény működésének megszervezése nem az ő, hanem egy erre képzett szakember feladata - hangsúlyozta az államtitkár. Miután Magyarországon még nem létezik ilyen típusú képzés, az OECD javaslatot tett felsőoktatási menedzsment szakirány létrehozására.
Az OECD azt is üdvözölte, hogy a felsőoktatási rendszer célja a gazdasági és a társadalmi igények szolgálata, s ezt a magyar stratégia is alapvetően figyelembe veszi. Helyes irányának tekinti a szervezet az intézmények fókuszának erősítését is.
Palkovics emlékeztetett arra, hogy miután a felsőoktatási stratégiát pénteki ülésén a Felsőoktatási Kerekasztal elfogadta, a munkaanyag most a lényegi elemek megváltoztatása nélkül formájában átalakításra kerül annak érdekében, hogy egy könnyebben kezelhető dokumentum legyen az olyan intézmények és szakterületek számára, amelyek önálló stratégiát kívánnak kialakítani.