Belföld
Adategyeztetés a nyugellátáshoz
Első körben az 1955 és 1959 között születetteket értesítik az eljárásról
A cél az, hogy pontos adatok kerüljenek a hatósági nyilvántartásba, és ezek alapján állapítsák meg a nyugellátások összegét.
Nem kap viszont levelet az, akinek más eljárásban már megállapították a jogosultsági adatait, vagy korábban már kérte azok egyeztetését. Az illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatóság összegyűjti és elküldi az ügyfélnek a szolgálati időkről és keresetekről szóló adatokat, így a biztosításban töltött időszakok, egyéb szolgálati idők, nőknél a kedvezményes nyugdíjhoz figyelembe vehető jogosultsági idők, illetve a foglalkoztatók adatai, 1987. december 31. után pedig a nyugdíjjárulék-köteles kereset és a befizetett nyugdíjjárulékok.
Kissné Veres Ilona főosztályvezető elmondta, az ügyfélnek kilencven napja van arra, hogy jelezze, ha valamely adat téves vagy hiányzik, például a sorkatonaságnál vagy a felsőoktatásban eltöltött idő. Gyorsítja az eljárást, ha az érintett a hiányzó dokumentumokat elküldi a hivatalnak. Ha viszont az iratok nincsenek meg, és ezt jelzi, a hivatal megkeresi az adatszolgáltatót.
A következő hetekben körülbelül négyszázezren kapnak tájékoztatást az adategyeztetésről, s utánuk kerülnek sorra a következő korosztályok.
A főigazgató hangsúlyozta azt is, szolgáltatásról van szó, s kérte az állampolgárokat, hogy a saját érdekükben legyenek aktívak.