Belföld

A kegyelem képes megváltoztatni bennünket

Egyházi vezetők húsvéttal kapcsolatos gondolataikról beszéltek

Jézus vállalja a kereszthalált, hogy kiszabadítsa az emberiséget abból a csapdából, amelybe gonoszságai újra és újra belesodorják, és ezzel feltöri a történelem burkát - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek az MTI-nek. Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke úgy látja: az emberiség története krízisek sorozata, de a kegyetlenségek történetében Krisztus feltámadásával megjelenik a kegyelem. Nem lehet a gyűlöleté, az erőszaké és a félelemé az utolsó szó, és az erőszakra biztosan nem az erőszak a jó válasz; ez 2016 húsvétjának fájdalmasan aktuális üzenete - mondta Gáncs Péter, a Magyarországi Evangélikus Egyház elnök-püspöke húsvét kapcsán.

vigilErdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek (k) vezeti a húsvéti vigíliát a Szent István-bazilikában - MTI Fotó: Balogh Zoltán

Erdő Péter: Jézus kereszthalálával feltöri a történelem burkát
Jézus vállalja a kereszthalált, hogy kiszabadítsa az emberiséget abból a csapdából, amelybe gonoszságai újra és újra belesodorják, és ezzel feltöri a történelem burkát - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek az MTI-nek. 

erdő péter
Bogárdi Szabó István: Krisztus feltámadása a kegyetlenségek történelmében megjelenő kegyelem
Krízisek sorozata az emberiség története, de a kegyetlenségek történetében Krisztus feltámadásával megjelenik a kegyelem - mondta Bogárdi Szabó István, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnöke az MTI-nek.
Bogárdi Szabó István hangsúlyozta: a történelemben egymást követő krízisek sajátossága, hogy egyszerre hordozzák magukban a "jó kimenet és a végső összeomlás lehetőségét". 
Jézus szenvedéstörténete is olvasható ilyen krízisként - mutatott rá -, hiszen számtalan lehetőség van benne arra, hogy jóra forduljon. A kereszthalál elkerülhető lenne, ha Jézus meggondolja magát, és nem megy el a Getsemáne-kertbe, vagy a tanítványok megvédik őt, esetleg Isten maga menti fel őt az áldozathozatal alól, de a "nagy tanács is juthatna bölcs belátásra, hogy ne ítélje el egy koncepciós perben".
Mindezzel párhuzamosan azonban fut egy másik szál is ebben a történetben, amely csak húsvét hajnala után válik érthetővé. Nem véletlen balesetek vagy árulások rettenetes sorozata ez a történet, amit olyan jó lenne elölről kezdeni és szebben befejezni, hanem Krisztus önként vállalt áldozata. 

gáncs