Belföld
Nem tudni, mit csinálnak a magyar választók adataival Bajnaiék

A cégcsoport tevékenységének lényege, hogy „profilozzák” a választókat feltehetőleg azok tudta és explicit beleegyezése nélkül. A volt titokminiszter, Ficsor Ádám erről egy, az Index birtokába került beszélgetésen a következőket mondta: „És amit csinálunk, hogy egyfajta CRM-et építünk erre, ahol mi látjuk, kit mi érdekel, mik a témák ott.”
Ez az úgynevezett CRM egy olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszer, amelybe – Patrick Frank, a Datad.at Tájékoztatási igazgatója elmondása szerint – ha berakják az embereket, kategorizálni tudják őket, és belehelyezni különböző profilú csoportokba, amelyek segítségével aztán különböző targetáló és hirdető eszközökkel megszólítják őket.
Ahogy Patrick Frank egy beszélgetésben fogalmazott: „Minél többet kell tanulni az emberről, hogy aztán át tudd fordítani.”
Mint korábban lapunk is közölte, a magyarországi választók adatait külföldre – többek között Ausztriába és Észtországba – viszik ki. A balti állam ugyanis arról híres, hogy egyfajta GDPR-paradicsom, ahol nem ellenőrzik megfelelően a megszerzett személyes adatok legális felhasználását. Így a Datapraxis OÜ nevű észtországi fiókvállalatukon keresztül Bajnaiék, valamint a cégben szintén érdekelt és régóta az amerikai demokraták vezető köreinek dolgozó barátaik, Mark Steitz és Laura Quinn, lényegében azt csinálnak a magyar választók adataival, amit csak akarnak.
A portál információi szerint a Datad.at Ausztriából végzi a magyar ellenzék kampányát segítő munkáját.
Ennek az együttműködésnek a tényét egyébként maga Márki-Zay Péter is elismerte, aki nemrég az ATV-nek nyilatkozva elárulta, hogy valóban igénybe veszi miniszterelnöki kampányához a DatAdat szolgáltatásait, aminek munkatársai valamiért inkább külföldről utaznak be szükség esetén, de a munka nagy részét az országhatáron kívül végzik el - írják.
A DatAdatnál sem igen csinálnak titkot a cég és annak vezetői amerikai hátszeléből. Patrick Frank, a Datad.at tájékoztatási igazgatója egy beszélgetésen, amikor a céget vezető egykori titkosszolgálati miniszterről, Ficsor Ádámról kérdezték, a következőket mondta:
„Igen, ő a cégvezető. Van egy igazgatóság, és a befektetők be vannak vonva egy bizonyos szintig, ők mind progresszívak. Talán éppen a barátaid barátai.”
A 2010-ES választások után nem sokkal Bajnai Gordon is Amerikába ment, hogy ott vállaljon el egy vendégelőadói pozíciót a washingtoni Johns Hopkins Egyetemen.
Itt és ekkor építhették ki Ficsorral azt a kapcsolati hálót, amelyet most felhasználnak a magyar választók adatainak megszerzéséhez és kezeléséhez, hogy azokkal a miniszterelnöki székbe segítsék azt a Márki-Zay Pétert, aki korábban maga is évekig az Egyesült Államokban élt - véli a portál.