Ajánló
Újabb meghibásodás egy Boeing MAX 8-asnál
Kényszerleszállást hajtott végre Floridában
A gép Kaliforniába tartott, de kénytelen volt visszafordulni a kiindulási pontra, Orlandóba, miután a pilóták a felszállást követően az egyik hajtóműben hibát észleltek. A fedélzeten nem volt utas, a személyzet rendben leszállt. A repülő egy dél-kaliforniai reptérre indult, ahol a Southwest légitársaság Boeing 737 MAX gépeit tárolja, miután világszerte megtiltották a Boeing 737 MAX 8 és MAX 9 típusú gépek repülését két gép katasztrófáját követően. A tegnapi kényszerleszállást vizsgálja a szövetségi légügyi hatóság, de szerintük annak nem volt köze a két légi szerencsétlenség okaként gyanított szoftverhibához.
Ismert, március 10-én zuhant le Addisz-Abeba közelében az etióp légitársaság Boeing 737 MAX 8 típusú gépe, tavaly októberben pedig a Lion Air indonéz légitársaság utasszállítója csapódott a tengerbe. A két szerencsétlenség több mint háromszáz ember életét követelte. Kiderült, hogy a két gép fekete dobozának adatai hasonlóságot mutatnak.
A katasztrófák pontos okait nem tudni, de felmerült, hogy a problémát a gép átesésvédelmi szoftvere, az úgynevezett MCAS rendszer okozhatta, amely hibás adatokat kapott a sebességmérőtől, valamint az is, hogy a pilóták csak egyórás képzést kaptak az érintett Boeing típusra, illetve a zuhanó gépen a pilóta nem találta meg a kézikönyvben a hiba orvoslásához szükséges manőver leírását.
A Boeing repülőgépgyár állítólag a balesetek óta már kidolgozott egy teljesen új szoftvert, ám ezt európai és kanadai légügyi hatóságok egyelőre gyanakvással fogadták.
Ismert, március 10-én zuhant le Addisz-Abeba közelében az etióp légitársaság Boeing 737 MAX 8 típusú gépe, tavaly októberben pedig a Lion Air indonéz légitársaság utasszállítója csapódott a tengerbe. A két szerencsétlenség több mint háromszáz ember életét követelte. Kiderült, hogy a két gép fekete dobozának adatai hasonlóságot mutatnak.
A katasztrófák pontos okait nem tudni, de felmerült, hogy a problémát a gép átesésvédelmi szoftvere, az úgynevezett MCAS rendszer okozhatta, amely hibás adatokat kapott a sebességmérőtől, valamint az is, hogy a pilóták csak egyórás képzést kaptak az érintett Boeing típusra, illetve a zuhanó gépen a pilóta nem találta meg a kézikönyvben a hiba orvoslásához szükséges manőver leírását.
A Boeing repülőgépgyár állítólag a balesetek óta már kidolgozott egy teljesen új szoftvert, ám ezt európai és kanadai légügyi hatóságok egyelőre gyanakvással fogadták.