Ajánló

„Magyarország az európai autóipar egyik fellegvára”

A beruházásokért folytatott versenyben komoly érv a magyar adókörnyezet – mondta Szijjártó Péter az Audi üzemében, ahol elkezdődött az elektromos motorok sorozatgyártása

Elindult az Audi Hungaria Zrt. győri járműgyárában az elektromos motorok sorozatgyártása. Az elmúlt hét-nyolc évben megduplázódott, tavaly meghaladta a nyolcezermil­liárd forintot a hazai autóipar teljesítménye, Ma Magyarország az európai autógyártás, az európai autóipar egyik meghatározó fellegvára – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Audi 20180725
Elindult az elektromos motorok sorozatgyártása, az Audi komolyan épít hazánkra (Fotó: Kormany.hu - Árvai Károly)

Az autóipari ágazatnak kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy négy százalék fölött maradjon a gazdasági növekedés mértéke – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tegnap Győrben, ahol az Audi Hungária Zrt. bejelentette: elindult az elektromos motorok sorozatgyártása.

A miniszter rámutatott, a világgazdaságban zajló – a gazdaság szereplőit és a szabályozókat is komoly kihívás elé állító – versenyben a siker záloga az, hogy minél több, az új ipari korszakot meghatározó beruházást vonzzunk magunkhoz. Hozzátette: ebben a versenyben komoly érv lehet, hogy Európán belül Magyarországon a legalacsonyabbak a társasági és a személyi jövedelemadó kulcsai, valamint évről évre csökken a munkára rakódó adóteher. Szijjártó Péter ezen belül a modern kori ipari forradalom megjelenítőjeként beszélt az Audi győri gyáráról. Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke azt mondta, huszonöt évvel ezelőtt kis motorgyárként indult – hétszáz munkatárssal, hatvanezer négyzetméteren napi kétezer erőforrást előállítva – az Audi győri üzeme, amely napjainkban, több mint nyolcmilliárd eurós beruházásokat követően ötmillió négyzetméteren, 12 és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta. Hangsúlyozta: ez a fejlődés minden negyedszázaddal ezelőtti elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül. Ennek célja, hogy fenntartható módon, hosszú távra biztosítsák a vállalat versenyképességét – hangsúlyozta a cégvezető, és emlékeztetett arra: nem csupán termékeik, de gyártási eljárásaik is innovatívak, a futószalag helyett ugyanis például moduláris, szigetszerű rendszerben zajlik a munka az új egységekben.

Az eseményen Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logiszti­káért felelős igazgatója arról beszélt, hogy a győri járműgyár – amelyben eddig 33 milliónál több erőforrás és több mint 1,1 millió autó készült az elmúlt negyedszázadban – példamutató az Audi-konszern számára. Kiemelte: a győri üzem fontos része a konszernnek, a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV-uk „szíve” is Győrben készül.

Peter Kössler emlékeztetett: 2025-re minden alapmodelljük elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is, amivel minden szegmensben jelen lesz a konszern a nem hagyományos meghajtással. Az Audi csúcsmenedzsere kijelentette: a győri gyár felkészült a jelen és a jövő kihívásaira. Kössler 2016 őszén beszélt először arról a távirati irodának, hogy az idei év végén, 2019 elején indul az Audi elektromos autók sorozatgyártása Győrben, s ekkor kezdik meg az elektromos motorok előállítását a magyarországi üzemben. Az igazgató akkor jelezte: ez a gyár látja majd el a társaságot elektromos motorokkal, amelyek gyártása már elkezdődött.

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom